Markkinoinnin perusteet (3op)
Opintojakson tunnus: KH00AYT10
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
 - 3 op
 
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
-	tunnistaa yrityksen markkinointitoimintojen yhteydet muihin liiketoiminnan osa-alueisiin 
-	analysoida makromarkkinointiympäristöä
-	analysoida mikroympäristöä ja tehdä asemoinnin
-	tuntee ostokäyttäytymistä ja osaa segmentoida
-	käyttää markkinoinnin kilpailukeinoja
                    
Sisältö
- markkinoinnin peruskäsitteet
- toimintaympäristön, kysyntä- ja kilpailuympäristön ja oman organisaation analysointi 
- asemointi, segmentointi
- markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot
                    
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
-	5: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet erinomaisesti. Hän ymmärtää erinomaisesti markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa..
-	3: Opiskelija hallitsee markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet hyvin. Hän ymmärtää hyvin markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa..
-	1: Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin perusteiden osaamistavoitteiden mukaiset tiedot taidot ja asenteet.
                    
Oppimateriaalit
Bergström, Seija & Leppänen, Arja. 2009. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki: Edita
muu opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa
                    
Toteutustavat
luento-opetus, itsenäinen opiskelu