Myyntityö (3op)
Toteutuksen tunnus: LT00BE37-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.10.2019 - 10.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.01.2020 - 15.02.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opettajat
- Kim Leppänen
- Opintojakso
- LT00BE37
Tavoitteet
Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Opiskelija hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.
Sisältö
- Myyntityön perusteet
- Myyntityön rooli markkinointiviestinnässä
- Myyntiprosessin vaiheet
- Hyvän myyjän ominaisuudet ja käytännöt
Oppimateriaalit
Luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Soveltuvin osin esim. Hänti, Kairisto-Mertanen ja Kock 2016: Oivaltava myyntityö. Asiakkaana organisaatio. Edita
Ojanen 2013: Reseptejä asiakassuhteisiin, Asiakasta ei jätetä. Talentum.
Vierula 2014: Suuri integraatiokirja: markkinointi, myynti ja viestintä. Talentum.
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja ryhmätyöt.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
81h, josta 10h lähiopetusta ja 71h opiskelijan itsenäistä opiskelua
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee hyvin myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata myyntityön roolia markkinointiviestinnän kokonaisuudessa. Hän hallitsee erinomaisesti myyntityön perusteet. Opiskelija osaa arvioida myyntitilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan myyjänä.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin perusteet
Lisätiedot
Arviointiasteikko 1-5