Siirry suoraan sisältöön

Opiskelijana fysioterapian tutkinto-ohjelmassa (2op)

Toteutuksen tunnus: BB00BZ95-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2019 - 02.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
26.08.2019 - 20.09.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Fysioterapeutti (AMK)
Opettajat
Pirkko Mäntykivi
Pia Haapala
Marjut Koskela
Ajoitusryhmät
Pienryhmä 1 (Koko: 15 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmä 2 (Koko: 15 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmä 3 (Koko: 15 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Pienryhmä 1
Pienryhmä 2
Pienryhmä 3
Opintojakso
BB00BZ95

Sisällön jaksotus

Orientoituminen opiskeluun ja tutustuminen opiskelutovereihin yksilöinä ja ryhmän jäseninä
opetellaan PBL-pedagigiikan mukaiset toimintatavat ja -roolit sekä harjoitellaan ongelmaperustaisen oppimisen mukaista opiskelutapaa

Tavoitteet

Opiskelija osaa:

- toimia ryhmänsä jäsenenä ja kehittää omalta osaltaan ryhmänsä toimintaa
- kertoa opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- kertoa ongelmaperustaisen oppimisen (PBL) periaatteet, toimintatavat ja - roolit
- soveltaa ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- kertoa elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta ammatillisessa kasvussa

Sisältö

- Opiskelijana fysioterapian tutkinto-ohjelmassa oman ryhmänsä jäsenenä
- Ongelmaperustainen oppiminen (PBL)
- Ongelmasta oivallukseen
- Elinikäinen oppiminen
- Ammatillinen kasvu

Oppimateriaalit

Opettajan osoittama materiaali PBL-pedagogiikkaan, verkkomateriaali

Opetusmenetelmät

Lähiopetus50%, itsenäinen opiskelu ja verkko-opiskelu 50%
aktiivinen osallistuminen tutoriaali-istuntoihin ja luentoihin
sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäytymispäivän suunnitteluun ja koko päivään

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

lähiopetus 27h, itsenäinen ja verkossa opiskelu 27h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija:

- toimii tyydyttävästi ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa joidenkin opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- osaa ohjattuna kertoa ongelmaperustaisen oppimisen periaatteista, toimintatavoista ja - rooleista
- soveltaa puutteellisesti ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa suppeasti elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta ammatillisessa kasvussa

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija:

- toimii ryhmän jäsenenä ja pyrkii omalta osaltaan edistämään ryhmänsä yhteishenkeä
- osaa kertoa opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- osaa kertoa lyhyesti ongelmaperustaisen oppimisen periaatteista, toimintataoista ja - rooleista
- soveltaa ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta ammatillisessa kasvussa

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija:

- toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ja pyrkii omalta osaltaan edistämään kiitettävästi ryhmänsä yhteishenkeä
- osaa kertoa kattavasti opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- osaa kertoa ongelmaperustaisen oppimisen periaatteet, toimintatavat ja - roolit
- soveltaa luontevasti ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa esimerkein elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta ammatillisessa kasvussa

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Siirry alkuun