Opiskelijana fysioterapian tutkinto-ohjelmassa (2op)
Toteutuksen tunnus: BB00BZ95-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2019 - 02.09.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 26.08.2019 - 20.09.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Fysioterapeutti (AMK)
- Opettajat
- Pirkko Mäntykivi
- Pia Haapala
- Marjut Koskela
- Ajoitusryhmät
- Pienryhmä 1 (Koko: 15 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä 2 (Koko: 15 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä 3 (Koko: 15 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Pienryhmä 1
- Pienryhmä 2
- Pienryhmä 3
- Opintojakso
- BB00BZ95
Sisällön jaksotus
Orientoituminen opiskeluun ja tutustuminen opiskelutovereihin yksilöinä ja ryhmän jäseninä
opetellaan PBL-pedagigiikan mukaiset toimintatavat ja -roolit sekä harjoitellaan ongelmaperustaisen oppimisen mukaista opiskelutapaa
Tavoitteet
Opiskelija osaa:
- toimia ryhmänsä jäsenenä ja kehittää omalta osaltaan ryhmänsä toimintaa
- kertoa opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- kertoa ongelmaperustaisen oppimisen (PBL) periaatteet, toimintatavat ja - roolit
- soveltaa ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- kertoa elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta ammatillisessa kasvussa
Sisältö
- Opiskelijana fysioterapian tutkinto-ohjelmassa oman ryhmänsä jäsenenä
- Ongelmaperustainen oppiminen (PBL)
- Ongelmasta oivallukseen
- Elinikäinen oppiminen
- Ammatillinen kasvu
Oppimateriaalit
Opettajan osoittama materiaali PBL-pedagogiikkaan, verkkomateriaali
Opetusmenetelmät
Lähiopetus50%, itsenäinen opiskelu ja verkko-opiskelu 50%
aktiivinen osallistuminen tutoriaali-istuntoihin ja luentoihin
sekä aktiivinen osallistuminen ryhmäytymispäivän suunnitteluun ja koko päivään
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
lähiopetus 27h, itsenäinen ja verkossa opiskelu 27h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija:
- toimii tyydyttävästi ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa joidenkin opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- osaa ohjattuna kertoa ongelmaperustaisen oppimisen periaatteista, toimintatavoista ja - rooleista
- soveltaa puutteellisesti ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa suppeasti elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta ammatillisessa kasvussa
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija:
- toimii ryhmän jäsenenä ja pyrkii omalta osaltaan edistämään ryhmänsä yhteishenkeä
- osaa kertoa opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- osaa kertoa lyhyesti ongelmaperustaisen oppimisen periaatteista, toimintataoista ja - rooleista
- soveltaa ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta ammatillisessa kasvussa
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija:
- toimii aktiivisena ryhmän jäsenenä ja pyrkii omalta osaltaan edistämään kiitettävästi ryhmänsä yhteishenkeä
- osaa kertoa kattavasti opintojensa sisällöistä ja osaamistavoitteista
- osaa kertoa ongelmaperustaisen oppimisen periaatteet, toimintatavat ja - roolit
- soveltaa luontevasti ongelmaperusteista oppimista yksilönä ja ryhmän jäsenenä
- osaa kertoa esimerkein elinikäisestä oppimisesta ja itsensä kehittämisen tarpeellisuudesta ammatillisessa kasvussa
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.