ProjektipeliLaajuus (2 op)
Tunnus: LT00DT73
Osaamistavoitteet
Opiskelija tuntee monen organisaation yhteisprojektin projektityöskentelylle asettamat haasteet. Opiskelija osaa kuvata miten useamman organisaation muodostama projektiallianssi toimii. Opiskelija kykenee suunnittelemaan, toteuttamaan ja dokumentoimaan yksikertaisen allianssiprojektin luokkaympäristössä. Opiskelija kykenee itsenäisesti analysoimaan toiminnan heikkouksia ja vahvuuksia.
Sisältö
- projektiallianssi; idea, muodostaminen ja yhteistyö
- projektinhallintatyökalujen hyödyntäminen osana allianssityöskentelyä
- projektin onnistumisen analysointi
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on osallistunut allianssiprojektiharjoitukseen. Opiskelija tunnistaa useimmat käsitellyt projektinhallinnan osa-alueet ja soveltaa niitä enimmäkseen oikein. Opiskelija on osallistunut ryhmäraportin laadintaan ja yksilöraportissaan osoittaa tunnistaneensa joitakin työskentelyn vahvuuksista ja heikkouksista
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on osallistunut allianssiprojektiharjoitukseen aktiivisesti. Opiskelija tunnistaa lähes kaikki käsitellyt projektinhallinnan osa-alueet ja osoittaa kykyä soveltaa niitä. Opiskelija on osallistunut ryhmäraportin laadintaan aktiivisesti. Opiskelija osoittaa yksilöraportissaan tunnistaneensa useimmat työskentelyn vahvuuksista ja heikkouksista ja pystyy pohtimaan niitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on osallistunut allianssiprojektiharjoitukseen aktiivisesti esim. projektipäällikön roolissa. Opiskelija tunnistaa lähes kaikki käsitellyt projektinhallinnan osa-alueet ja osoittaa kykyä soveltaa niitä. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmäraportin laadintaan. Opiskelijan yksilöraportti osoittaa kykyä pohtia allianssimaisen projektityöskentelyn eri puolia syvällisesti ja kriittisesti.
Oppimateriaalit
Opintojakson toteutus perustuu projektitoiminnan vesiputousmalliin. Mikä tahansa projektinhallinnan perusteos on siksi suositeltava, mutta ei pakollinen. Esimerkiksi:
- Pelin, Risto (2008 tai uud.) Projektihallinnan käsikirja. Helsinki: Projektijohtaminen Oy Risto Pelin.
- Artto, Karlos A. Martinsuo, Miia & Kujala, Jaakko (2006) Projektiliiketoiminta. Helsinki: WSOY.
Lisätiedot
Kurssin opetus toteutetaan 2 * 5 tunnin simulaatiopelinä, jonka aikana rakennetaan allianssimallia hyödyntäen yhteisprojekti. Projekti viedään läpi pienryhmissä, joiden on kommunikoitava myös keskenään. Projektin toteutus analysoidaan ja siitä tuotetaan pienryhmäraportti ja henkilökohtainen projektianalyysiraportti.
Opiskelijan laskennallinen työmäärä on 54 h, josta
- itsenäistä materiaaliin perehtymistä ja pohdintaa 14 h
- simulaatiopeli 10 h
- raporttien laadintaa 30 h
Ilmoittautumisaika
16.02.2024 - 18.03.2024
Ajoitus
18.03.2024 - 15.05.2024
Laajuus
2 op
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Opettaja
- Beata Taijala
Opiskelijaryhmät
-
VVOVVO-ryhmä Peppiä varten
Tavoitteet
Opiskelija tuntee monen organisaation yhteisprojektin projektityöskentelylle asettamat haasteet. Opiskelija osaa kuvata miten useamman organisaation muodostama projektiallianssi toimii. Opiskelija kykenee suunnittelemaan, toteuttamaan ja dokumentoimaan yksikertaisen allianssiprojektin luokkaympäristössä. Opiskelija kykenee itsenäisesti analysoimaan toiminnan heikkouksia ja vahvuuksia.
Sisältö
- projektiallianssi; idea, muodostaminen ja yhteistyö
- projektinhallintatyökalujen hyödyntäminen osana allianssityöskentelyä
- projektin onnistumisen analysointi
Oppimateriaalit
Opintojakson toteutus perustuu projektitoiminnan vesiputousmalliin. Mikä tahansa projektinhallinnan perusteos on siksi suositeltava, mutta ei pakollinen. Esimerkiksi:
- Pelin, Risto (2008 tai uud.) Projektihallinnan käsikirja. Helsinki: Projektijohtaminen Oy Risto Pelin.
- Artto, Karlos A. Martinsuo, Miia & Kujala, Jaakko (2006) Projektiliiketoiminta. Helsinki: WSOY.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on osallistunut allianssiprojektiharjoitukseen. Opiskelija tunnistaa useimmat käsitellyt projektinhallinnan osa-alueet ja soveltaa niitä enimmäkseen oikein. Opiskelija on osallistunut ryhmäraportin laadintaan ja yksilöraportissaan osoittaa tunnistaneensa joitakin työskentelyn vahvuuksista ja heikkouksista
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on osallistunut allianssiprojektiharjoitukseen aktiivisesti. Opiskelija tunnistaa lähes kaikki käsitellyt projektinhallinnan osa-alueet ja osoittaa kykyä soveltaa niitä. Opiskelija on osallistunut ryhmäraportin laadintaan aktiivisesti. Opiskelija osoittaa yksilöraportissaan tunnistaneensa useimmat työskentelyn vahvuuksista ja heikkouksista ja pystyy pohtimaan niitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on osallistunut allianssiprojektiharjoitukseen aktiivisesti esim. projektipäällikön roolissa. Opiskelija tunnistaa lähes kaikki käsitellyt projektinhallinnan osa-alueet ja osoittaa kykyä soveltaa niitä. Opiskelija on osallistunut aktiivisesti ryhmäraportin laadintaan. Opiskelijan yksilöraportti osoittaa kykyä pohtia allianssimaisen projektityöskentelyn eri puolia syvällisesti ja kriittisesti.
Lisätiedot
Kurssin opetus toteutetaan 2 * 5 tunnin simulaatiopelinä, jonka aikana rakennetaan allianssimallia hyödyntäen yhteisprojekti. Projekti viedään läpi pienryhmissä, joiden on kommunikoitava myös keskenään. Projektin toteutus analysoidaan ja siitä tuotetaan pienryhmäraportti ja henkilökohtainen projektianalyysiraportti.
Opiskelijan laskennallinen työmäärä on 54 h, josta
- itsenäistä materiaaliin perehtymistä ja pohdintaa 14 h
- simulaatiopeli 10 h
- raporttien laadintaa 30 h