Vastuullinen markkinointi ja viestintä (3op)
Opintojakson tunnus: C-02536-LI00AQ88
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
- Korkeakoulu
- Centria-ammattikorkeakoulu
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa: - kuvata, mitä vastuullisuus merkitsee yrityksen markkinointia ja brändiä koskevassa päätöksenteossa, viestinnässä ja sidosryhmäsuhteissa - tunnistaa yhteyden vastuullisuuden ja asiakaskokemuksen välillä - osaa analysoida yrityksen liiketoimintaympäristön trendejä vastuullisuuden näkökulmasta - ymmärtää miten vastuullista brändiä luodaan - osaa huomioida vastuullisuuden markkinoinnin tavoitteissa ja suunnittelussa - osaa huomioida kuluttajansuojan vaatimukset markkinoinnissa
Sisältö
Asiakasymmärrys (vastuullisuus kuluttajan ja asiakkaan roolissa, vastuullinen kuluttaminen ja ostaminen). Vastuullisen asiakasarvon ja asiakaskokemuksen luominen. Vastuullisuus brändityössä ja vastuullisen brändin kehittämisessä. Vastuullisuus markkinoinnin eri osa-alueita ja niiden toteuttamista koskevassa päätöksenteossa. Läpinäkyvyys tuotantoketjussa ja hukan vähentäminen Kuluttajasuojan vaatimukset markkinoinnissa
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin perusteiden tietämys.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson osaamistavoitteet tyydyttävästi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson osaamistavoitteet hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on saavuttanut opintojakson osaamistavoitteet erittäin hyvin.