Siirry suoraan sisältöön

Sosiaali- ja terveysalan ohjeet, arvot ja asiakaslähtöisyys (5op)

Opintojakson tunnus: BG00DX17

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi
Vastuuhenkilö
Kaija Loppela

Osaamistavoitteet

Opiskelija tietää ja ymmärtää sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ja kansainvälisiä ohjeita ja normeja. Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen, asiakaslähtöisyyden ja osallisuuden merkityksen työyhteisön ja organisaation toiminnassa sekä sen johtamisessa ja kehittämisessä. Opiskelija ymmärtää digitalisaation tuomia muutoksia ja vaikutuksia sosiaali-ja terveysalalla.

Sisältö

Arvot
Asiakaslähtöisyys
Osallisuus
Palvelu- ja väestörakenteen muutos
Sosiaali- ja terveysalan ajankohtaiset haasteet
Digitalisaation vaikutuksia sosiaali-ja terveysalalla

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa kuvailla sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia haasteita. Opiskelija osaa nimetä sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ohjeita ja normeja. Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen ja asiakaslähtöisyyden merkityksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa vertailla sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisiin haasteisiin vastaamisen vaikutuksia. Opiskelija osaa arvioida ja reflektoida sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ja kansainvälisiä ohjeita ja normeja. Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen ja asiakaslähtöisyyden merkityksen ja reflektoi toimintaansa niihin liittyen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisiin haasteisiin vastaamisen vaikutuksia. Opiskelija osaa kriittisesti reflektoida sosiaali- ja terveysalan yhteiskunnallisia muutoksia sekä alan kansallisia ja kansainvälisiä ohjeita ja normeja.
Opiskelija osoittaa tunnistavansa arvojen ja asiakaslähtöisyyden merkityksen ja reflektoi toimintaansa kriittisesti niihin liittyen.

Siirry alkuun