Siirry suoraan sisältöön

Markkinointia käytännössä (3op)

Opintojakson tunnus: VVOMARK01

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija
• tunnistaa markkinointiviestinnän eri toiminnot ja tavoitteet
• osaa toimia monialaisessa tiimissä, jossa hyödynnetään tiimin jäsenten vahvuuksia.
• osaa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestinnän toimenpiteitä
• tunnistaa keskeiset kohderyhmät ja osaa viestiä oikea kanavaa käyttäen
• osaa kehittää eri toimenpiteitä analytiikan ja/tai muun palautteen avulla.

Sisältö

Laaja-alainen käytännön markkinointiviestintä, case: SeAMK.Opintojaksossa pääpainotus on käytännön töissä, mutta siihen sisältyy myös teoriaa.

Opiskelijat jaetaan eri markkinointitoimintoja (alla osiot) tekeviin monialaisiin tiimeihin opiskelijoiden oman mielenkiinnon, osaamisen ja markkinointitarpeiden mukaan. Opiskelijan on mahdollista osallistua useamman tiimin toimintaan. Opintojakson 3 opintopistettä karttuu tehtyjen työtuntien mukaisesti.

Kaikki toiminnot peilaavat SeAMKin markkinointiviestinnän tavoitteisiin ja toimenpiteisiin.

Sisällön tarkempi kuvaus
SeAMKin markkinointisuunnitelma ja –kalenteri sekä markkinoinnin ja viestinnän suhde strategiaan. Markkinointiviestinnällisten toimenpiteiden läpikäynti ja uusien täsmätoimenpiteiden suunnittelu, toteutus ja analysointi.

Osio 1: Messutoiminta
Messuteoriaa, SeAMKin koulutusaloihin perehtyminen, messujen valmistelutyöt ja messuille osallistuminen messuille, ryhmäytyminen ja työnjako, SeAMKin messuosaston rakentaminen, kaksi päivää työskentelyä SeAMKin osastolla sekä kuluneen päivän palautekeskustelut ja jälkihoito.

Osallistuminen seuraaville messuille

• Studia-messut Helsingissä 29. - 30.11.2016, kuusi eri alan opiskelijaa,
• Opinlakeus-messut Seinäjoella 18. - 19.1.2017, kuusi eri alan opiskelijaa
• mahdolliset muut messut (ajankohdat täsmentyvät myöhemmin)

Osio 2: Oppilaitosmarkkinointi
Briefaus, suunnitelman laatiminen, koulutuksen ja opiskelun esittelyä, koulumarkkinointikäynnit, palaute

Osio 3: Verkkosivuston kehittäminen
Erityisesti analytiikan hyödyntäminen sivuston kehittämisessä. Sisällöntuotanto:
tekstien suunnittelu ja kirjoittaminen kohderyhmälähtöisesti, käyttäjäystävällisyys huomioiden.

Osio 4: Sosiaalinen media
Sosiaalisen median sisällöntuotanto ja analytiikka: tekstien ja kuvan tuottaminen eri kanaviin, eri kanavien kohderyhmien huomioiminen, kanavavalinnat

Osio 5: Valo-/videokuvaus
Valo- ja/tai videokuvausten suunnittelu ja toteuttaminen

Esitietovaatimukset

Ei edeltäviä opintoja.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Taso 5:
Opiskelija on toteuttanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa erinomaisen markkinointiviestinnän osakokonaisuuden. Hän hallitsee erinomaisesti oman vastuualueensa tehtävät. Opiskelija osaa arvioida tilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.
Taso 3-4
Opiskelija on toteuttanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestinnän osakokonaisuuden. Hän hallitsee hyvin oman vastuualueensa tehtävät. Opiskelija osaa arvioida tilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.
Taso 1-2:
Opiskelija osaa toimia annettujen tehtävien parissa ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää. Opiskelija osaa arvioida tilanteita ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.

Oppimateriaalit

Luennoitsijoiden, opettajien ja ohjaajien ilmoittama materiaali.

Lisätiedot

Opintojakso alkaa 19.9.2016 ja päättyy 28.2.2017. Opintojakson tunnit voi kuitenkin suorittaa jo syyslukukauden aikana. Ryhmään otetaan enintään 40 opiskelijaa. Joka alalta (kulttuuri, ravitsemisala, liiketalous, tekniikka, luonnonvara sekä sosiaaliala ja terveysala) pyritään saamaan opiskelijoita 3-6. Valitut opiskelijat syksyn opintojaksolle ilmoitetaan viimeistään 14.9.2016.
Syksyn opintojaksolle on ilmoittauduttava 9.9.2016 mennessä.

Siirry alkuun