Siirry suoraan sisältöön

Liiketoiminnan strateginen uudistaminenLaajuus (5 op)

Tunnus: 5E00DK77

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa strategisen uudistumisen liittyviä keskeisiä käsitteellisiä jännitteitä sekä strategiseen uudistumiseen liittyviä teoreettisia taustoja. Opiskelija osaa tunnistaa toimintaympäristön trendejä ja toimialan kehityssuuntia. Opiskelija osaa arvioida tunnistettujen strategisten uudistumisen muutosajurien vaikutuksia yrityksen liiketoimintaan sekä analysoida yrityksen arvonluontia muuttuvassa maailmassa. Opiskelija osaa tunnistaa ja arvioida uusia liiketoimintamahdollisuuksia.

Sisältö

Strategian ja strategisen uudistamisen merkitys; Strategiatyökalut, liiketoimintamalli; Strategiaprosessin suunnittelu; Muuttuvan ympäristön arviointi

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija käyttää ja soveltaa käsitteitä pintapuolisesti analysoiden
Opiskelija arvioi muuttuvaa toimintaympäristöä ja sen vaikutuksia summittaisesti
Opiskelija pyrkii tunnistamaan uusia liiketoimintamahdollisuuksia, analyysin ollessa osin vaillinaista
Opiskelija osaa soveltaa strategiatyökaluja suppeasti

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija käyttää käsitteistöä analyyttisesti soveltaen
Opiskelija analysoi toimintaympäristöä ja sen muutoksia kattavasti
Opiskelija soveltaa strategiatyökaluja systemaattisesti
Opiskelija osaa tunnistaa yritykselle uuden liiketoimintamahdollisuuden ja arvioida sitä uskottavasti

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija käyttää käsitteistöä oivaltaen
Opiskelija analysoi toimintaympäristön muutoksia systemaattisesti ja monipuolisesti
Opiskelija soveltaa strategiatyökaluja kontekstiherkästi, systemaattisesti ja analyyttisesti
Opiskelija osaa tunnistaa yritykselle toteuttamiskelpoisen liiketoimintamahdollisuuden osuvasti perustellen