How to Recognize a Grey Panther? Working together for Meaningful AgeingLaajuus (5 op)
Tunnus: BX00BE20
Osaamistavoitteet
Kurssin jälkeen opiskelija:
- osaa selittää keskeiset yksilölliset, yhteisölliset ja yhteiskunnalliset tekijät, jotka vaikuttavat iäkkäiden ihmisten toimintakykyyn ja elämän kokemiseen
- osaa tunnistaa, miten iäkkäiden ihmisten toimintakyky ja elämän kokeminen ovat yhteydessä heidän fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen ympäristönsä kanssa
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa, jonka tavoitteena on lisätä iäkkäiden ihmisten toiminnan mahdollisuuksia ja elämän mielekkyyden kokemista
- on lisännyt omia valmiuksiaan toimia monikulttuurisissa ja moniammatillisissa ryhmissä
Sisältö
Contents / Themes of the Course
Finding joy - Coping in everyday life
Join the neighborhood - Member of community
Share the story - Choices of meaningful life
Still going strong - Special issues of growing old
Opportunity or problem - Ageing in Finland
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- Opiskelija:
- osaa etsiä Moodlesta tarvittavat tiedot ja vie sinne vaaditut tehtävät. pääosin annetussa aikataulussa.
- on mukana 90 %: sesti suunnittelutilanteissa ja toteutuksessa. Oma ideoiden tuottaminen ja vastuun ottaminen ovat niukkaa. Opiskelija toteuttaa hänelle annetut tehtävät.
- tuottaa määräajassa omakohtaisen, vähimmäismitan täyttävän arvioinnin oppimisestaan, jossa kuvaa joitakin oppimiskokemuksiaan ja käyttää joitakin kurssin käsitteitä soveliaasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija:
- osaa etsiä tarvittavat tiedot ja vie sinne määräajassa vaaditut aineistot
- käy aktiivisesti Moodlessa ja osaa hyödyntää sen sisältöä projektissa, tuntikeskusteluissa ja itsearvioinnissaan.
- osallistuu aktiivisesti, myönteisesti ja vastuuta ottaen projektin suunnitteluun ja toteutukseen.
Tuottaa määräajassa omakohtaisen, laajahkon oppimisensa arvioinnin, jossa kuvaa ja erittelee oppimiskokemuksiaan kurssin käsitteitä käyttäen
- osaa tuottaa esimerkkejä, kuinka teoriajäsennykset näkyvät käytännön toimintaympäristöstä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Edellisen lisäksi opiskelija:
- tuo Moodleen aiheeseen liittyvää lisäaineistoa
- osallistuu aktiivisesti, myönteisesti, vastuullisesti ja asioita eteenpäin vieden projektin suunnitellun ja toteutukseen
- esittää runsaasti toteutuskelpoisia ideoita ja näkökulmia, ja kuuntelee muiden ideoita
- on motivoitunut ja kykenevä ratkomaan ongelmia.
- tuottaa määräajassa omakohtaisen, laajan oppimisen arvioinnin, jossa käyttää sujuvasti, kattavasti ja kriittisesti kurssin käsitteitä
Ilmoittautumisaika
14.12.2021 - 28.02.2022
Ajoitus
14.02.2022 - 13.05.2022
Laajuus
5 op
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
7 - 25
Tutkinto-ohjelma
- Fysioterapeutti (AMK)
Opettaja
- Pirkko Mäntykivi
- Marita Lahti
Opiskelijaryhmät
-
IEPOA22SEmpowerment and Wellbeing of Older Adults
-
MGERO20Geronomi (AMK), monimuotototeutus
Tavoitteet
Kurssin jälkeen opiskelija:
- osaa selittää keskeiset yksilölliset, yhteisölliset ja yhteiskunnalliset tekijät, jotka vaikuttavat iäkkäiden ihmisten toimintakykyyn ja elämän kokemiseen
- osaa tunnistaa, miten iäkkäiden ihmisten toimintakyky ja elämän kokeminen ovat yhteydessä heidän fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen ympäristönsä kanssa
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa, jonka tavoitteena on lisätä iäkkäiden ihmisten toiminnan mahdollisuuksia ja elämän mielekkyyden kokemista
- on lisännyt omia valmiuksiaan toimia monikulttuurisissa ja moniammatillisissa ryhmissä
Sisältö
Contents / Themes of the Course
Finding joy - Coping in everyday life
Join the neighborhood - Member of community
Share the story - Choices of meaningful life
Still going strong - Special issues of growing old
Opportunity or problem - Ageing in Finland
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- Opiskelija:
- osaa etsiä Moodlesta tarvittavat tiedot ja vie sinne vaaditut tehtävät. pääosin annetussa aikataulussa.
- on mukana 90 %: sesti suunnittelutilanteissa ja toteutuksessa. Oma ideoiden tuottaminen ja vastuun ottaminen ovat niukkaa. Opiskelija toteuttaa hänelle annetut tehtävät.
- tuottaa määräajassa omakohtaisen, vähimmäismitan täyttävän arvioinnin oppimisestaan, jossa kuvaa joitakin oppimiskokemuksiaan ja käyttää joitakin kurssin käsitteitä soveliaasti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija:
- osaa etsiä tarvittavat tiedot ja vie sinne määräajassa vaaditut aineistot
- käy aktiivisesti Moodlessa ja osaa hyödyntää sen sisältöä projektissa, tuntikeskusteluissa ja itsearvioinnissaan.
- osallistuu aktiivisesti, myönteisesti ja vastuuta ottaen projektin suunnitteluun ja toteutukseen.
Tuottaa määräajassa omakohtaisen, laajahkon oppimisensa arvioinnin, jossa kuvaa ja erittelee oppimiskokemuksiaan kurssin käsitteitä käyttäen
- osaa tuottaa esimerkkejä, kuinka teoriajäsennykset näkyvät käytännön toimintaympäristöstä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Edellisen lisäksi opiskelija:
- tuo Moodleen aiheeseen liittyvää lisäaineistoa
- osallistuu aktiivisesti, myönteisesti, vastuullisesti ja asioita eteenpäin vieden projektin suunnitellun ja toteutukseen
- esittää runsaasti toteutuskelpoisia ideoita ja näkökulmia, ja kuuntelee muiden ideoita
- on motivoitunut ja kykenevä ratkomaan ongelmia.
- tuottaa määräajassa omakohtaisen, laajan oppimisen arvioinnin, jossa käyttää sujuvasti, kattavasti ja kriittisesti kurssin käsitteitä