Siirry suoraan sisältöön

How to Recognize a Grey Panther? Working together for Meaningful AgeingLaajuus (5 op)

Tunnus: BX00BE20

Osaamistavoitteet

Kurssin jälkeen opiskelija:

- osaa selittää keskeiset yksilölliset, yhteisölliset ja yhteiskunnalliset tekijät, jotka vaikuttavat iäkkäiden ihmisten toimintakykyyn ja elämän kokemiseen
- osaa tunnistaa, miten iäkkäiden ihmisten toimintakyky ja elämän kokeminen ovat yhteydessä heidän fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen ympäristönsä kanssa
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa, jonka tavoitteena on lisätä iäkkäiden ihmisten toiminnan mahdollisuuksia ja elämän mielekkyyden kokemista
- on lisännyt omia valmiuksiaan toimia monikulttuurisissa ja moniammatillisissa ryhmissä

Sisältö

Contents / Themes of the Course
Finding joy - Coping in everyday life
Join the neighborhood - Member of community
Share the story - Choices of meaningful life
Still going strong - Special issues of growing old
Opportunity or problem - Ageing in Finland

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- Opiskelija:
- osaa etsiä Moodlesta tarvittavat tiedot ja vie sinne vaaditut tehtävät. pääosin annetussa aikataulussa.
- on mukana 90 %: sesti suunnittelutilanteissa ja toteutuksessa. Oma ideoiden tuottaminen ja vastuun ottaminen ovat niukkaa. Opiskelija toteuttaa hänelle annetut tehtävät.
- tuottaa määräajassa omakohtaisen, vähimmäismitan täyttävän arvioinnin oppimisestaan, jossa kuvaa joitakin oppimiskokemuksiaan ja käyttää joitakin kurssin käsitteitä soveliaasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija:
- osaa etsiä tarvittavat tiedot ja vie sinne määräajassa vaaditut aineistot
- käy aktiivisesti Moodlessa ja osaa hyödyntää sen sisältöä projektissa, tuntikeskusteluissa ja itsearvioinnissaan.
- osallistuu aktiivisesti, myönteisesti ja vastuuta ottaen projektin suunnitteluun ja toteutukseen.
Tuottaa määräajassa omakohtaisen, laajahkon oppimisensa arvioinnin, jossa kuvaa ja erittelee oppimiskokemuksiaan kurssin käsitteitä käyttäen
- osaa tuottaa esimerkkejä, kuinka teoriajäsennykset näkyvät käytännön toimintaympäristöstä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Edellisen lisäksi opiskelija:
- tuo Moodleen aiheeseen liittyvää lisäaineistoa
- osallistuu aktiivisesti, myönteisesti, vastuullisesti ja asioita eteenpäin vieden projektin suunnitellun ja toteutukseen
- esittää runsaasti toteutuskelpoisia ideoita ja näkökulmia, ja kuuntelee muiden ideoita
- on motivoitunut ja kykenevä ratkomaan ongelmia.
- tuottaa määräajassa omakohtaisen, laajan oppimisen arvioinnin, jossa käyttää sujuvasti, kattavasti ja kriittisesti kurssin käsitteitä

Ilmoittautumisaika

14.12.2021 - 28.02.2022

Ajoitus

14.02.2022 - 13.05.2022

Laajuus

5 op

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Kampustalo

Opetuskielet
  • Englanti
Paikat

7 - 25

Tutkinto-ohjelma
  • Fysioterapeutti (AMK)
Opettaja
  • Pirkko Mäntykivi
  • Marita Lahti
Opiskelijaryhmät
  • IEPOA22S
    Empowerment and Wellbeing of Older Adults
  • MGERO20
    Geronomi (AMK), monimuotototeutus

Tavoitteet

Kurssin jälkeen opiskelija:

- osaa selittää keskeiset yksilölliset, yhteisölliset ja yhteiskunnalliset tekijät, jotka vaikuttavat iäkkäiden ihmisten toimintakykyyn ja elämän kokemiseen
- osaa tunnistaa, miten iäkkäiden ihmisten toimintakyky ja elämän kokeminen ovat yhteydessä heidän fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen ympäristönsä kanssa
- osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida toimintaa, jonka tavoitteena on lisätä iäkkäiden ihmisten toiminnan mahdollisuuksia ja elämän mielekkyyden kokemista
- on lisännyt omia valmiuksiaan toimia monikulttuurisissa ja moniammatillisissa ryhmissä

Sisältö

Contents / Themes of the Course
Finding joy - Coping in everyday life
Join the neighborhood - Member of community
Share the story - Choices of meaningful life
Still going strong - Special issues of growing old
Opportunity or problem - Ageing in Finland

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

- Opiskelija:
- osaa etsiä Moodlesta tarvittavat tiedot ja vie sinne vaaditut tehtävät. pääosin annetussa aikataulussa.
- on mukana 90 %: sesti suunnittelutilanteissa ja toteutuksessa. Oma ideoiden tuottaminen ja vastuun ottaminen ovat niukkaa. Opiskelija toteuttaa hänelle annetut tehtävät.
- tuottaa määräajassa omakohtaisen, vähimmäismitan täyttävän arvioinnin oppimisestaan, jossa kuvaa joitakin oppimiskokemuksiaan ja käyttää joitakin kurssin käsitteitä soveliaasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija:
- osaa etsiä tarvittavat tiedot ja vie sinne määräajassa vaaditut aineistot
- käy aktiivisesti Moodlessa ja osaa hyödyntää sen sisältöä projektissa, tuntikeskusteluissa ja itsearvioinnissaan.
- osallistuu aktiivisesti, myönteisesti ja vastuuta ottaen projektin suunnitteluun ja toteutukseen.
Tuottaa määräajassa omakohtaisen, laajahkon oppimisensa arvioinnin, jossa kuvaa ja erittelee oppimiskokemuksiaan kurssin käsitteitä käyttäen
- osaa tuottaa esimerkkejä, kuinka teoriajäsennykset näkyvät käytännön toimintaympäristöstä

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Edellisen lisäksi opiskelija:
- tuo Moodleen aiheeseen liittyvää lisäaineistoa
- osallistuu aktiivisesti, myönteisesti, vastuullisesti ja asioita eteenpäin vieden projektin suunnitellun ja toteutukseen
- esittää runsaasti toteutuskelpoisia ideoita ja näkökulmia, ja kuuntelee muiden ideoita
- on motivoitunut ja kykenevä ratkomaan ongelmia.
- tuottaa määräajassa omakohtaisen, laajan oppimisen arvioinnin, jossa käyttää sujuvasti, kattavasti ja kriittisesti kurssin käsitteitä