Siirry suoraan sisältöön

Palveluinnovaatiot yritystoiminnassaLaajuus (3 op)

Tunnus: LT00DE34

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää palveluinnovaatioiden merkityksen yhteiskunnassa ja pystyy tuotteistamaan erilaisia palveluita palvelumuotoilun avulla. Hän osaa suunnitella ja kehittää palveluita, tuotteita ja yrityksen sisäisiä prosesseja siten, että ne vastaavat yrityksen liiketoiminnallisiin tavoitteisiin sekä asiakkaiden tarpeisiin.

Sisältö

Palveluinnovaatiot
Palveluliiketalouden erityispiirteet
Palvelumuotoilun prosessi ja työvälineet
Palvelumuotoilun vaikuttamisen tasot yritystoiminnassa
Palvelukonseptin tuotteistaminen

Opintojaksoon sisältyy yritykselle tai organisaatiolle tehtävä kehittämistyö.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun tärkeyden ja osaa nimetä palvelumuotoilun menetelmiä. Opiskelija osaa hahmottaa palvelumuotoilun prosessin sekä ymmärtää, mitä asiakas palvelussa arvostaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa ratkaista liiketaloudellisia ongelmia palvelumuotoilun menetelmien avulla. Hän osaa erottaa palvelun kokemukselliset kontaktipisteet ja prosessit. Opiskelija ymmärtää palvelumuotoilun prosessin pääpiirteet ja ymmärtää arvon muodostumisen elementit.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa itsenäisesti ratkaista yritysten ongelmia palvelumuotoilun menetelmien avulla. Opiskelija osaa itsenäisesti kehittää ja muuttaa olemassa olevia prosesseja asiakkaan tai toimeksiantajan toiveet huomioiden hyödyntämällä käyttäjälähtöisyyttä. Opiskelija osaa soveltaa liiketoiminnallisia laina-alaisuuksia ja –mahdollisuuksia palveluiden kehittämisessä.