Tehoa tuotteen lanseeraukseenLaajuus (4 op)
Tunnus: CA00DC04
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa käytännössä toteuttaa markkinoinnin kolmivaiheisen kokonaisuuden: suunnittelun, toteutuksen ja seurannan. Suunnittelussa ja toteutuksessa opiskelija ymmärtää messuosaston esteettisyyden ja eettisen toiminnan kannattavan markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija tietää messutoiminnan toimintaperiaatteet ja osaa hyödyntää tapahtumaa osana tuotteen tai palvelun markkinointia. Hän osaa toimia työelämän viestintä- ja vuorovaikutustilanteissa ja osaa hyödyntää saamaansa palautetta yrityksen toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia vastuullisesti ja yrittäjämäisesti.
Sisältö
Messuosaston suunnittelu
Messuosaston toteutus
Toiminta messuosastolla
Messujen jälkimarkkinointi
Esitietovaatimukset
Viestintätaidot, Projektitoiminnan perusteet
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa laaditun markkinointiviestintästrategiaan perustuvan messuprojektin, joka tunnistaa myyntiä edistäviä, visuaalisia sekä toiminnallisesti ja taloudellisesti onnistuneen messuprojektin pääpiirteitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa laaditun markkinointiviestintästrategiaan perustuvan messuprojektin, joka on myyntiä edistävä, visuaalinen sekä toiminnallisesti, taloudellisesti ja vastuullisesti onnistunut tapahtuma.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida yrityksen markkinointiviestintästrategian mukaisen messuprojektin, joka on pitkällä aikavälillä myyntiä edistävä, visuaalinen sekä toiminnallisesti, taloudellisesti ja vastuullisesti onnistunut tapahtuma, jossa yrittäjämäinen ote näkyy koko projektin ajan.
Oppimateriaalit
Huges, P. (2015). Exhibition Design (2. p.). Laurence King Publishing.
Jansson,M. (2007). Messuguru; messumarkkinoijan ideakirja. Suomen Messusäätiö.
Keinonen,S., Keinonen, T., & Koponen, P. (2001). Menesty messuilla: yrityksen opas (2. p.). Monila.
Lorenc, J., Skolnick, L., & Berger, C. (2007). What is exhibition design? Rotovision.
Rämö, S. (2019). Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa. Edita.
Lisätiedot
T&K osuus 2 op