Siirry suoraan sisältöön

Tuki- ja liikuntaelimistön toimintakykyä tukeva harjoitteluLaajuus (5 op)

Tunnus: BB00DJ84

Osaamistavoitteet

• suunnitella ja toteuttaa asiakaslähtöistä fysioterapiaa kuntoutujalle, jonka tuki- ja liikuntaelimistön toimintakyky on rajoittunut
• arvioida asiakkaan toimintakykyä erilaisin menetelmin ja suhteuttaa toimintansa erilaisiin toimintaympäristöihin huomioiden asiakkaan yksilölliset voimavarat ja yhteiskunnalliset resurssit
• työskennellä vastuullisesti ja eettisesti moniammatillisessa työryhmässä, asiakkaan toimintakyvyn edistämiseksi
• käyttää monipuolisia tietojärjestelmiä sekä näyttöön perustuvaa tietoa asiakkaan toimintakyvyn edistämiseksi
• arvioida ja edelleen kehittää omaa toimintaansa

Sisältö

Oppimisympäristönä voivat toimia erilaiset fysioterapiapalveluita tuottavat organisaatiot, mahdolliset hankkeet ja projektit, joissa opiskelijalla on mahdollisuus perehtyä tuki- ja liikuntaelimistön ongelmien aiheuttamiin toimintakyvyn rajoitteisiin ja näiden kuntouttamiseen.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty
Opiskelija
saavuttaa jaksolle asettamansa tavoitteet ja tekee jaksolle osoitetut tehtävät sovitussa aikataulussa
osaa käyttää erilaisia tietolähteitä ja näyttöön perustuvaa tietoa ratkaistessaan asiakkaiden toimintakykyyn liittyviä ongelmia
osaa soveltaa monipuolisesti ja asiakaslähtöisesti erilaisia fysioterapiamenetelmiä ratkaistessaan asiakkaan toimintakyvyn ongelmia
osaa kirjata terapiatilanteet asiaan kuuluvalla tavalla
osaa arvioida kriittisesti toimintaansa eri tilanteissa

Hylätty
Opiskelija
ei saavuta jaksolle asettamiaan tavoitteita, eikä tee sovitusti jaksolle osoitettuja tehtäviä
ei osaa johdonmukaisesti käyttää erilaisia tietolähteitä ja näyttöön perustuvaa tietoa ratkaistessaan asiakkaiden toimintakykyyn liittyviä ongelmia ei osaa soveltaa asiakaslähtöisesti erilaisia fysioterapiamenetelmiä ratkaistessaan asiakkaan toimintakyvyn ongelmia ei suoriudu kirjaamiseen liittyvistä tehtävistä asiaan kuuluvalla tavalla ei osaa arvioida toimintaansa eri tilanteissa