Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen markkinoinnin mittaaminenLaajuus (3 op)

Tunnus: LT00DB39

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen roolin markkinoinnin ja liiketoiminnan kontekstissa. Opiskelija osaa selittää digitaalisen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja prosessit. Opiskelija ymmärtää aihealueen keskeiset KPIt (key performance indicator). Opiskelija tuntee ja osaa hyödyntää mittaamisen työkaluja.

Sisältö

Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen organisaatiokonteksti
Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen keskeiset käsitteet ja KPI-mittarit
Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen työkalut
Mittariston suunnittelu ja toteutus
Mittaamisen riskit ja haasteet
Digitaalisen markkinoinnin mittarit viestinnän ja johtamisen välineenä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä digitaalisen markkinoinnin keskeisiä KPI-mittareita ja työkaluja niiden tuottamiseen. Opiskelija osaa selittää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa avustetusti käyttää raportointityökalua.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa selittää ja määritellä digitaalisen markkinoinnin keskeiset KPI-mittarit ja työkalut niiden tuottamiseen. Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa käyttää raportointityökalua.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen markkinoinnin keskeisiä KPI-mittareita ja työkaluja niiden tuottamiseen. Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa käyttää raportointityökalua monipuolisesti johtamisen ja viestinnän työkaluna.

Ilmoittautumisaika

22.04.2024 - 04.09.2024

Ajoitus

02.09.2024 - 13.10.2024

Laajuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Suomi
Tutkinto-ohjelma
  • Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettaja
  • Mikko Kulmala
Opiskelijaryhmät
  • LITA22D
    Tradenomi (AMK), Liiketalous

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen roolin markkinoinnin ja liiketoiminnan kontekstissa. Opiskelija osaa selittää digitaalisen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja prosessit. Opiskelija ymmärtää aihealueen keskeiset KPIt (key performance indicator). Opiskelija tuntee ja osaa hyödyntää mittaamisen työkaluja.

Sisältö

Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen organisaatiokonteksti
Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen keskeiset käsitteet ja KPI-mittarit
Digitaalisen markkinoinnin mittaamisen työkalut
Mittariston suunnittelu ja toteutus
Mittaamisen riskit ja haasteet
Digitaalisen markkinoinnin mittarit viestinnän ja johtamisen välineenä

Oppimateriaalit

Opettajan jakama materiaali ja verkkomateriaali

Opetusmenetelmät

Teoriaopetus ja käytännön työpajat

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 21h, itsenäinen työskentely 60h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä digitaalisen markkinoinnin keskeisiä KPI-mittareita ja työkaluja niiden tuottamiseen. Opiskelija osaa selittää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa avustetusti käyttää raportointityökalua.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa selittää ja määritellä digitaalisen markkinoinnin keskeiset KPI-mittarit ja työkalut niiden tuottamiseen. Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa käyttää raportointityökalua.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa digitaalisen markkinoinnin keskeisiä KPI-mittareita ja työkaluja niiden tuottamiseen. Opiskelija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen prosessin. Opiskelija osaa käyttää raportointityökalua monipuolisesti johtamisen ja viestinnän työkaluna.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustyö