Palvelujen johtaminen ja markkinointiLaajuus (3 op)
Opintojakson tunnus: LTVAMA503
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 3 op
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kuvata palvelukilpailun peruslogiikan. Opiskelja tunnistaa palveluliiketoiminnalle ominaiset piirteet ja osaa analysoida niitä teoreettisesti ja käytäntöön soveltaen. Opiskelija osaa analysoida ja perustella laatuajattelun roolia palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa.
Sisältö
-Palvelukilpailu
-Palvelun laatu
-Palvelujohtaminen ja palvelukulttuuri
-Asiantuntijapalvelut
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osoittaa tyydyttävää osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa hyvää osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osoittaa erinomaista osaamista palvelujen johtamisen ja markkinoinnin osalta sekä teoreettisella että käytännön tasolla.
Oppimateriaalit
Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. WSOYpro, Helsinki.