Siirry suoraan sisältöön

Library EnglishLaajuus (3 op)

Tunnus: KD18BKIM03

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelijaa osaa keskeisen kirjasto- ja tietopalvelualan sanaston ja osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti alan työtehtäviin liittyvissä tilanteissa. Opiskelija hallitsee erilaiset asiakaspalvelutilanteet kirjastossa.

Sisältö

Asiakkaana kirjastossa, kirjaston tilat ja palvelut, kokoelmat, tiedonhankinta, kirjaston organisaatio ja henkilöstö

Esitietovaatimukset

English at Work 3 op

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvosana 1: Opiskelija käyttää yksinkertaisia rakenteita ja suppeata sanastoa ja selviytyy tavanomaisista suullisista ja kirjallisista asiakaspalvelutilanteista kirjastossa. Opiskelija ymmärtää hidasta ja selkeää puhetta sekä osan helposta ammattialansa tekstistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Arvosana 3: Opiskelija osaa käyttää kohtuullisesti oman ammattialansa sanastoa ja hoitaa alalle tyypillisimmät suulliset ja kirjalliset asiakaspalvelutilanteet tehokkaasti ja ammattitaitoisesti eri viestintävälineitä käyttäen. Hän osaa mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan. Hän ymmärtää yleisimpiä ammattialansa tekstejä ja selviää melko hyvin ennakoitavissa työelämän tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana 5: Opiskelija käyttää oman alansa ammattisanastoa lähes virheettömästi ja hoitaa vaativat suulliset ja kirjalliset oman alan asiakaspalvelutilanteet tehokkaasti ja ammattitaitoisesti eri viestintävälineitä monipuolisesti käyttäen. Opiskelija osaa taitavasti mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan. Hän ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat oman ammattialansa tekstistä ja pystyy soveltamaan ja selittämään lukemaansa.

Oppimateriaalit

Opettajan laatima materiaali, verkkomateriaali.

Ilmoittautumisaika

22.04.2024 - 04.09.2024

Ajoitus

16.09.2024 - 18.12.2024

Laajuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Kirjasto- ja tietopalvelu

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Englanti
Tutkinto-ohjelma
  • Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Opettaja
  • Cory Isaacs
Opiskelijaryhmät
  • KITI23
    Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelijaa osaa keskeisen kirjasto- ja tietopalvelualan sanaston ja osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti alan työtehtäviin liittyvissä tilanteissa. Opiskelija hallitsee erilaiset asiakaspalvelutilanteet kirjastossa.

Sisältö

Asiakkaana kirjastossa, kirjaston tilat ja palvelut, kokoelmat, tiedonhankinta, kirjaston organisaatio ja henkilöstö

Oppimateriaalit

Material provided by the teacher

Opetusmenetelmät

Contact teaching, independent work, spoken presentation

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

80 hours
20 hours of lectures and guided practice
60 hours of independent work

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvosana 1: Opiskelija käyttää yksinkertaisia rakenteita ja suppeata sanastoa ja selviytyy tavanomaisista suullisista ja kirjallisista asiakaspalvelutilanteista kirjastossa. Opiskelija ymmärtää hidasta ja selkeää puhetta sekä osan helposta ammattialansa tekstistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Arvosana 3: Opiskelija osaa käyttää kohtuullisesti oman ammattialansa sanastoa ja hoitaa alalle tyypillisimmät suulliset ja kirjalliset asiakaspalvelutilanteet tehokkaasti ja ammattitaitoisesti eri viestintävälineitä käyttäen. Hän osaa mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan. Hän ymmärtää yleisimpiä ammattialansa tekstejä ja selviää melko hyvin ennakoitavissa työelämän tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana 5: Opiskelija käyttää oman alansa ammattisanastoa lähes virheettömästi ja hoitaa vaativat suulliset ja kirjalliset oman alan asiakaspalvelutilanteet tehokkaasti ja ammattitaitoisesti eri viestintävälineitä monipuolisesti käyttäen. Opiskelija osaa taitavasti mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan. Hän ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat oman ammattialansa tekstistä ja pystyy soveltamaan ja selittämään lukemaansa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Students must pass all three graded tasks to complete the course.
Presentation
Paper
Vocabulary quiz
Attendance rules apply to this course

Esitietovaatimukset

English at Work 3 op

Ilmoittautumisaika

17.04.2023 - 06.09.2023

Ajoitus

18.09.2023 - 17.12.2023

Laajuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Kirjasto- ja tietopalvelu

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Englanti
Tutkinto-ohjelma
  • Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Opettaja
  • Cory Isaacs
Opiskelijaryhmät
  • KITI22
    Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelijaa osaa keskeisen kirjasto- ja tietopalvelualan sanaston ja osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti alan työtehtäviin liittyvissä tilanteissa. Opiskelija hallitsee erilaiset asiakaspalvelutilanteet kirjastossa.

Sisältö

Asiakkaana kirjastossa, kirjaston tilat ja palvelut, kokoelmat, tiedonhankinta, kirjaston organisaatio ja henkilöstö

Oppimateriaalit

Material provided by the teacher

Opetusmenetelmät

Contact teaching, independent work, spoken presentation

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

80 hours
20 hours of lectures and guided practice
60 hours of independent work

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvosana 1: Opiskelija käyttää yksinkertaisia rakenteita ja suppeata sanastoa ja selviytyy tavanomaisista suullisista ja kirjallisista asiakaspalvelutilanteista kirjastossa. Opiskelija ymmärtää hidasta ja selkeää puhetta sekä osan helposta ammattialansa tekstistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Arvosana 3: Opiskelija osaa käyttää kohtuullisesti oman ammattialansa sanastoa ja hoitaa alalle tyypillisimmät suulliset ja kirjalliset asiakaspalvelutilanteet tehokkaasti ja ammattitaitoisesti eri viestintävälineitä käyttäen. Hän osaa mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan. Hän ymmärtää yleisimpiä ammattialansa tekstejä ja selviää melko hyvin ennakoitavissa työelämän tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana 5: Opiskelija käyttää oman alansa ammattisanastoa lähes virheettömästi ja hoitaa vaativat suulliset ja kirjalliset oman alan asiakaspalvelutilanteet tehokkaasti ja ammattitaitoisesti eri viestintävälineitä monipuolisesti käyttäen. Opiskelija osaa taitavasti mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan. Hän ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat oman ammattialansa tekstistä ja pystyy soveltamaan ja selittämään lukemaansa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Students must pass all three graded tasks to complete the course.
Presentation
Paper
Vocabulary quiz
Attendance rules apply to this course

Esitietovaatimukset

English at Work 3 op

Ilmoittautumisaika

16.04.2022 - 07.09.2022

Ajoitus

05.09.2022 - 18.12.2022

Laajuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Kirjasto- ja tietopalvelu

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet
  • Englanti
Tutkinto-ohjelma
  • Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Opettaja
  • Cory Isaacs
Opiskelijaryhmät
  • KITI21
    Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelijaa osaa keskeisen kirjasto- ja tietopalvelualan sanaston ja osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti alan työtehtäviin liittyvissä tilanteissa. Opiskelija hallitsee erilaiset asiakaspalvelutilanteet kirjastossa.

Sisältö

Asiakkaana kirjastossa, kirjaston tilat ja palvelut, kokoelmat, tiedonhankinta, kirjaston organisaatio ja henkilöstö

Oppimateriaalit

Material provided by the teacher

Opetusmenetelmät

Contact teaching, independent work, spoken presentation

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

80 hours
20 hours of lectures and guided practice
60 hours of independent work

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvosana 1: Opiskelija käyttää yksinkertaisia rakenteita ja suppeata sanastoa ja selviytyy tavanomaisista suullisista ja kirjallisista asiakaspalvelutilanteista kirjastossa. Opiskelija ymmärtää hidasta ja selkeää puhetta sekä osan helposta ammattialansa tekstistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Arvosana 3: Opiskelija osaa käyttää kohtuullisesti oman ammattialansa sanastoa ja hoitaa alalle tyypillisimmät suulliset ja kirjalliset asiakaspalvelutilanteet tehokkaasti ja ammattitaitoisesti eri viestintävälineitä käyttäen. Hän osaa mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan. Hän ymmärtää yleisimpiä ammattialansa tekstejä ja selviää melko hyvin ennakoitavissa työelämän tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosana 5: Opiskelija käyttää oman alansa ammattisanastoa lähes virheettömästi ja hoitaa vaativat suulliset ja kirjalliset oman alan asiakaspalvelutilanteet tehokkaasti ja ammattitaitoisesti eri viestintävälineitä monipuolisesti käyttäen. Opiskelija osaa taitavasti mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan. Hän ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat oman ammattialansa tekstistä ja pystyy soveltamaan ja selittämään lukemaansa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Students must pass all three graded tasks to complete the course.
Presentation
Paper
Vocabulary quiz
Attendance rules apply to this course

Esitietovaatimukset

English at Work 3 op