Siirry suoraan sisältöön

KonseptointiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 2B00BP30

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

- hahmottaa konseptoinnin merkityksen osana tuotekehitystä
- vertailla konseptoinnin ja tuotesuunnittelun eroja
- soveltaa konseptointimenetelmien perusteita uuden tuotteen/palveluidean synnyttämisessä
- kehittää innovatiivista ideaa yhdessä toimeksiantajan ja/tai käyttäjän kanssa projektina
- huomioida konseptointi resursseja säästävänä toimintatapana
- analysoida konseptointiin liittyviä riskejä ja mahdollisuuksia
- käyttää konseptien suojaamisen liittyviä perusteita

Sisältö

- konseptointiprosessi
- konseptoinnin menetelmät
- asiakas- ja käyttäjäyhteistyö
- riskiarviointi ja suojaaminen

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija
- hahmottaa konseptoinnin merkityksen osana tuotekehitystä
- soveltaa konseptointimenetelmien perusteita uuden tuotteen/palveluidean synnyttämisessä
- kehittää innovatiivista ideaa yhdessä toimeksiantajan ja/tai käyttäjän kanssa projektina
- analysoi konseptointiin liittyviä riskejä ja mahdollisuuksia
- käyttää konseptien suojaamisen liittyviä perusteita

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija
- hahmottaa konseptoinnin merkityksen osana tuotekehitystä
- soveltaa konseptointimenetelmien perusteita uuden tuotteen/palveluidean synnyttämisessä hyvin
- kehittää innovatiivista ideaa yhdessä toimeksiantajan ja/tai käyttäjän kanssa projektina
- analysoi kattavasti konseptointiin liittyviä riskejä ja mahdollisuuksia
- käyttää konseptien suojaamisen liittyviä perusteita

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- hahmottaa erinomaisesti konseptoinnin merkityksen osana tuotekehitystä
- soveltaa erinomaisesti konseptointimenetelmien perusteita uuden tuotteen/palveluidean synnyttämisessä
- kehittää erinomaisesti innovatiivista ideaa yhdessä toimeksiantajan ja/tai käyttäjän kanssa projektina
- analysoi kattavasti konseptointiin liittyviä riskejä ja mahdollisuuksia
- käyttää konseptien suojaamisen liittyviä keinoja monipuolisesti

Siirry alkuun