Basics of marketing law (5cr)
Code: C-10118-CO00FP60-3002
General information
- Enrollment
- 01.12.2025 - 18.10.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 19.01.2026 - 31.12.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Institution
- South-Eastern Finland University of Applied Sciences Xamk, E-kampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 1 - 300
- Course
- C-10118-CO00FP60
Evaluation scale
1-5
Objective
Osoitat perehtyneisyyttä markkinointia koskevaan suomalaiseen lainsäädäntöön ja itsesääntelyohjeisiin sekä kuluttajamarkkinoinnin että business to business -markkinoinnin kannalta tarkastellen. Tunnistat Kuluttajansuojalain ja Sopimattomasta menettelystä elinkeinotoiminnassa annetun lain ja niiden mukaisen oikeuskäytännön tärkeimmät määräykset. Olet perehtynyt markkinoinnissa eteen tuleviin tekijänoikeuskysymyksiin ja markkinoinnin valvonta- ja seurantajärjestelmiin sekä henkilötietojen käsittelyyn markkinoinnissa. Sinulla on valmiudet arvioida yrityksiin, organisaatioihin ja kuluttajiin ja muihin kohderyhmiin kohdistuvaa markkinointia juridisesta näkökulmasta. Tunnistat ja osaat kuvata markkinointiin liittyviä oikeudellisia riskejä ja ottaa ne ennakoivasti huomioon.
Content
Mitkä ovat kuluttaja- ja B2B-markkinoinnin keskeiset säännöt? Millaisia toimialakohtaisia markkinoinnin säännöksiä on? Miten suojataan brändejä, tuotteita ja palveluja? Mitä ovat kilpailijoihin kohdistuvat moitittavat markkinoinnin menettelyt? Miten henkilötietoja voidaan käyttää markkinoinnissa? Mitkä ovat seuraamukset sääntöjen vastaisesta markkinoinnista?
Teaching methods
Tässä nonstop-aloituksena alkavassa koulutuksessa opiskelija pääsee aloittamaan opinnot noin yhden viikon sisällä opinnoille ilmoittautumisen jälkeen.