Unity Game Development (5 op)
Toteutuksen tunnus: C-10065-TT00EY83-3025
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
05.08.2024 - 31.12.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
-
05.08.2024 - 31.12.2026
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Korkeakoulu
- Metropolia Ammattikorkeakoulu, Karaportti 2
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 0 - 5000
- Opintojakso
- C-10065-TT00EY83
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Sisällön jaksotus
All of 15 tasks shall be done in order.
Tavoitteet
This course will introduce you to the basic usage of the Unity game engine. Game development requires multiple different skills, while game engines can also be used for many purposes. For example, level designers may use Unity for creating stages for the game, games artists import art and 3D models they've created into Unity, and programmers write scripts to make the games created with Unity to work in the intended way. You don't necessarily need to study to become an expert in each of these fields, and can instead specialize in a specific set (or sets) of skills.
Sisältö
1. Introduction 2. Setup 3. Unity Basics 4. Player Character 5. Player Movement 6. Player Visuals 7. Making a Level 8. Lights 9. Audio 10. Shooting 11. Enemy Character 12. User Interface (UI) 13. Game Menus 14. Polish and Details 15. Build and Publishing
Aika ja paikka
Course can be done in own pace and course environment is Metropolia's Moodle environment.
Oppimateriaalit
Online.
Opetusmenetelmät
Course is 100% online (self-study) course which can be done in own pace. To complete this course do all the tasks and write a short learning diary (about 2-3 A4 pages) about your work.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
N/A
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
N/A
Kansainvälisyys
N/A
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
N/A
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Depends on student baseline.