Siirry suoraan sisältöön

Markkinointitutkimus (6op)

Toteutuksen tunnus: LTVAMA201-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.10.2018 - 11.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.01.2019 - 29.03.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
6 op
Lähiosuus
6 op
TKI-osuus
6 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Opettajat
Hannu Tuuri
Kimmo Kulmala
Opintojakso
LTVAMA201

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa hyödyntää markkinointitutkimusta yrityksen arvontuotantoprosessissa. Opiskelija osaa vertailla määrällisen ja laadullisen tutkimuksen menetelmällisiä ratkaisuja. Opiskelija osaa valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta. Opiskelija osaa arvioida omaa tutkimusosaamistaan.

Sisältö

Tutkimustyön peruskäsitteet ja markkinointitutkimuksen suunnittelu
- Aineistojen hankinta ja hyödyntäminen
- Tutkimushaastattelu, havainnointi, lomakekyselyt
- Tutkimuksen toteutus, tietojen käsittely ja analysointi
- Pienimuotoisen markkinointitutkimuksen toteuttaminen yrityksen toimeksiannosta
- Tutkimustulosten raportointi ja esittäminen

Oppimateriaalit

Luennoitsijoiden ilmoittama materiaali:
Heikkilä T (2014) Tilastollinen tutkimus, Edita
Mäntyneva M., Heinonen J., Wrange K. (2008) Markkinointitutkimus, WSOY Oppimateriaalit Oy
Tolvanen J. (2012) Kohtaaminen-Ymmärrä kohderyhmääsi. Talentum
Lähiopetuksessa tarjottava muu materiaali (Moodle)

Opetusmenetelmät

Lähiopetusta.
Harjoituksia ja ryhmätyötä.
Itsenäistä opiskelua ja yritysyhteistyötä.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Opiskelijat laativat ryhmissä pienimuotoisen markkinointitutkimuksen valitsemalleen ulkopuoliselle yritykselle.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä - ei uusintamahdollisuutta.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei vaihtoehtoisia suoritustapoja.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa monipuolisesti arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta.

Siirry alkuun