Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin suunnittelu ja toteutus ruokaketjussa (5op)

Toteutuksen tunnus: YELRYMAR05-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.04.2018 - 07.10.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.08.2018 - 30.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Agrologi (AMK)
Opettajat
Ilkka Latomäki
Terhi Junkkari
Opintojakso
YELRYMAR05

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinoinnin suunnitteluun ja toteutukseen. Opiskelija saa perustiedot markkinoinnin suunnittelusta ja toteutuksesta, ruokaan liittyvistä mielikuvista ja niiden hyödyntämisestä markkinoinnissa. Opintojakson aikana opiskelija syventää osaamistaan joko alkutuotteiden, jalostettujen elintarvikkeiden tai ravintolapalvelujen markkinoinnin suunnittelussa.

Sisältö

- markkinoinnin osatekijät ja markkinointiajattelu
- markkinoinnin suunnittelu ja toteutus
- ruokaan liittyvät mielikuvat ja niiden hyödyntäminen markkinoinnissa
- syventävä osio, jossa opiskelija valitsee alkutuotteiden markkinoinnin, jalostettujen elintarvikkeiden markkinoinnin tai ravitsemispalveluiden markkinoinnin syventäväksi osa-alueeksi

Oppimateriaalit

Markkinoinnin perusteet

Opetusmenetelmät

Moodle- oppimisympäristö, yritysesimerkit/ projektit, yksilö- ja ryhmätyöt

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opinnollistaminen, ota yhteys opettajaan sen mahdollisuuksista.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

opintojakso on 134 h opiskelijan työtä jakautuen yksilö- ja ryhmätyöhön verkkoalustalla sekä käytännön case

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opintojakson hyväksyttävä suorittaminen edellyttää, että opiskelija on laatinut ja raportoinut hyväksyttävästi kaikki annetut tehtävät sekä suorittanut hyväksyttävästi osatentin, joka painottuu markkinoinnin yleisiin periaatteisiin.
Arvosanan määräytyminen:
1-2 Opiskelija hallitsee markkinoinnin keskeiset periaatteet ja osaa jossain määrin soveltaa niitä ruokaketjun tuotteiden ja palveluiden markkinointiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija hallitsee markkinoinnin keskeiset periaatteet ja osaa soveltaa niitä valitsemansa syventämisalueen tuotteiden ja palveluiden myyntiin ja markkinointiin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee markkinoinnin keskeiset periaatteet, osaa soveltaa niitä valitsemansa syventämisalueen tuotteiden ja palveluiden myyntiin ja markkinointiin sekä kykenee luovasti rakentamaan markkinoinnillisia tuote- ja palvelukokonaisuuksia.

Esitietovaatimukset

Ei edellytä edeltäviä opintoja.

Siirry alkuun