Johtaminen ja laadunhallinta fysioterapiassa (2op)
Toteutuksen tunnus: KG10CAO02-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.05.2018 - 30.09.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 17.09.2018 - 05.12.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Fysioterapeutti (AMK)
- Opettajat
- Pia Haapala
- Riitta Kiili
- Katriina Kuhalampi
- Tarja Svahn
- Ajoitusryhmät
- Pienryhmä A (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmä B (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- Pienryhmä A
- Pienryhmä B
- Opintojakso
- KG10CAO02
Tavoitteet
Opiskelija
- perehtyy strategisen johtamisen ja henkilöstöjohtamisen perusteisiin ja käsitteisiin 
- osaa selittää johtamisen, kehittämisen ja laadunhallinnan merkityksen organisaation toiminnalle
- ymmärtää johtamisen ja laatutyön merkityksen fysioterapiaorganisaatiossa ja osaa arvioida organisaation laatutyön vaihetta
                    
Sisältö
- henkilöstöjohtamisen perusteet (itsensä johtaminen, alaistaidot, rekrytointi, perehdyttäminen, kehityskeskustelut, johtaminen ja työhyvinvointi)
- strategisen johtamisen käsitteet (visio, missio, strategia, arvot) - palveluorganisaation tuloksellisuus (BSC- mittari)
- palveluorganisaation laadunhallinta (ITE-mittari, EFQM)
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- Opiskelija ei kykene arvioimaan ja kehittämään oma-aloitteisesti toimintaansa. Hän ei perustele ratkaisujaan teoreettisesti eikä näyttöön perustuen
- Opiskelija ei kyken osoittamaan toiminnallaan ymmärtävänsä johtamisen, kehittämisen ja laadunhallinnan merkitystä työyhteisössä.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
- Opiskelija osoittaa toiminnallaan ymmärtävänsä johtamisen, kehittämisen ja laadunhallinnan keskeisiä periaatteita työyhteisössä.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- Opiskelija löytää ratkaisuja uusissa, yllättävissä tilanteissa, arvioi ja kehittää oma-aloitteisesti toimintaansa. Hän perustelee ratkaisujaan teoreettisesti ja näyttöön perustuen
- Opiskelija osoittaa toiminnallaan ymmärtävänsä johtamisen, kehittämisen ja laadunhallinnan merkityksen työyhteisössä
                    
