Konseptilähtöinen tilasuunnittelu (5op)
Toteutuksen tunnus: KI15CRPK010-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.04.2018 - 31.01.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 11.03.2019 - 05.05.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
- Opettajat
- Kirta Nieminen
- Tuija Pitkäkoski
- Opintojakso
- KI15CRPK010
Tavoitteet
Opiskelija oppii ymmärtämään kokonaisvaltaisen markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen markkinoinnillisena lisäarvona. Hän ymmärtää myös kokonaisvaltaisen yrityskuvan luomisen periaatteet ruokapalvelualalla. Opiskelija perehtyy käytännön harjoitteiden kautta visuaalisuuden ja esteettisyyden ilmentämiseen ja oppii ymmärtämään erilaisten materiaalien, värien ja esillepanojen viestinnällistä vaikutusta ja sitä, kuinka niiden avulla synnytetään tasapainoinen ravintolakonsepti. Opiskelija osaa soveltaa tila- ja sisustussuunnittelun periaatteita yhden ravintolakonseptin luomisessa.
Sisältö
- ruokapalvelujen esteettisyys ja toiminnallinen suunnittelu
- konseptin ilmentäminen palvelumuotoilun avulla
- layout suunnittelu
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja oppimistehtävät.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
- opiskelijan kokonaistyömäärä 135 h, josta kontaktiopetus 28 h, oppimistehtävät ja itsenäinen opiskelu 107 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa nimetä kokonaisvaltaisen viestinnän merkityksen markkinoinnillisena lisäarvona.
Hän osaa listata kokonaisvaltaisen yrityskuvan luomisen periaatteet ruokapalvelualalla.
Opiskelija osaa toistaa visuaalista ilmaisua ja esteettisyyttä harjoitusten avulla ja oppii ratkaisemaan materiaaleihin, väreihin ja valaistukseen liittyviä ongelmia ravintolakonseptin luomisessa.
Opiskelija osaa listata joitakin tila- ja sisustussuunnittelun periaatteita.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija erottaa ja osaa antaa esimerkkejä kokonaisvaltaisen viestinnän merkityksestä markkinoinnillisena lisäarvona.
Hän osaa raportoida kokonaisvaltaisen yrityskuvan luomisen periaatteet ruokapalvelualalla.
Opiskelija tutustuu visuaaliseen ilmaisuun ja esteettisyyteen harjoitusten avulla ja oppii ratkaisemaan materiaalien, värien ja valaistuksen valintaan liittyviä ongelmia luodakseen tasapainoisen ravintolakonseptin.
Opiskelija osaa selittää tila- ja sisustussuunnittelun periaatteet.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää kokonaisvaltaisen viestinnän merkityksen markkinoinnillisena lisäarvona.
Hän osaa soveltaa periaatteita yrityskuvan luomisessa ruokapalvelualalla.
Opiskelija oppii harjoitusten avulla ilmentämään visuaalisuutta ja esteettisyyttä sekä osaa yhdistellä materiaaleja, värejä ja valaistusta tasapainoiseksi ravintolakonseptiksi.
Opiskelija osaa soveltaa tila- ja sisustussuunnittelun periaatteita.
Esitietovaatimukset
Ei edeltäviä opintoja