Siirry suoraan sisältöön

Asiakaspalvelu (5op)

Toteutuksen tunnus: KD18BPAM01-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.08.2017 - 10.09.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2017 - 30.10.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Kirjasto- ja tietopalveluala
Opettajat
Merja Juppo
Opintojakso
KD18BPAM01

Sisällön jaksotus

• palvelu
• palvelun laatu ja palvelukuilut
• palvelutapahtuma, asiakkaan kohtaaminen
• palvelutuote
• asiakaspalvelijana toimiminen
• sisäinen asiakas
• palvelun normalisointi ja muut erikoistilanteet
• erilaisten asiakkaiden käsittely
• asiakaspalvelun ajankohtaiset teemat

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa soveltaa asiakaspalvelun periaatteita kirjastotyössä. Hän osaa arvioida hyvän asiakaspalvelun merkityksen asiakastyytyväisyyteen vaikuttavana tekijänä. Opiskelija osaa määritellä palvelutuotteen ja sen osatekijät, kuvata palvelutapahtuman vaiheet ja tunnistaa palvelun laadun osatekijät sekä palvelukuilut. Opiskelija osaa toimia asiakaspalvelijana sekä sisäisessä että ulkoisessa asiakaspalvelussa. Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia asiakastilanteita ja analysoida asiakkaan käyttäytymistä kirjaston asiakaspalvelun näkökulmasta. Opiskelija on tietoinen asiakaspalvelun ajankohtaisista teemoista.

Sisältö

- palvelu
- palvelun laatu ja palvelukuilut
- palvelutapahtuma, asiakkaan kohtaaminen,
- palvelutuote
- asiakaspalvelijana toimiminen
- sisäinen asiakkuus
- palvelun normalisointi ja muut erikoistilanteet
- erilaisten asiakkaiden käsittely
- asiakaspalvelun ajankohtaiset teemat

Oppimateriaalit

opettajan luentomateriaali moodlessa, workshopmateriaali, artikkelit

Opetusmenetelmät

luennot, workshopit, ryhmäesitelmät, verkko-opiskelu, harjoitustyöt

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan työmäärä yhteensä noin 133 h, josta kontaktiopetusta 12h ja itsenäistä opiskelua 121h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2)
- Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon.
- Opiskelija osaa soveltaa asiakaspalvelun periaatteita kirjastotyössä.
- Opiskelija osaa määritellä palvelutuotteen ja sen osatekijät, kuvata palvelutapahtuman vaiheet ja tunnistaa palvelun laadun osatekijät sekä palvelukuilut.
- Opiskelija osaa toimia asiakaspalvelijana sekä sisäisessä että ulkoisessa asiakaspalvelussa.
- Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia asiakastilanteita ja analysoida asiakkaan käyttäytymistä kirjaston asiakaspalvelun näkökulmasta.
- Opiskelija on tietoinen asiakaspalvelun ajankohtaisista teemoista

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4)
- Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon.
- Opiskelija osaa soveltaa hyvin asiakaspalvelun periaatteita kirjastotyössä.
- Opiskelija osaa hyvin määritellä palvelutuotteen ja sen osatekijät, kuvata palvelutapahtuman vaiheet ja tunnistaa palvelun laadun osatekijät sekä palvelukuilut.
- Opiskelija osaa toimia asiakaspalvelijana sekä sisäisessä että ulkoisessa asiakaspalvelussa.
- Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia asiakastilanteita ja analysoida asiakkaan käyttäytymistä kirjaston asiakaspalvelun näkökulmasta.
- Opiskelija on tietoinen asiakaspalvelun ajankohtaisista teemoista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
- Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon.
- Opiskelija osaa soveltaa erinomaisesti asiakaspalvelun periaatteita kirjastotyössä.
- Opiskelija osaa erinomaisesti määritellä palvelutuotteen ja sen osatekijät, kuvata palvelutapahtuman vaiheet ja tunnistaa palvelun laadun osatekijät sekä palvelukuilut.
- Opiskelija osaa toimia asiakaspalvelijana sekä sisäisessä että ulkoisessa asiakaspalvelussa.
- Opiskelija osaa tunnistaa erilaisia asiakastilanteita ja analysoida asiakkaan käyttäytymistä kirjaston asiakaspalvelun näkökulmasta.
- Opiskelija on tietoinen asiakaspalvelun ajankohtaisista teemoista.

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Siirry alkuun