Siirry suoraan sisältöön

Talousviestintä (2op)

Toteutuksen tunnus: LTVVO106-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.01.2018 - 06.03.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.03.2018 - 25.05.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 25
Ryhmät
VVO
VVO-ryhmä Peppiä varten
Opintojakso
LTVVO106

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa osakeyhtiön ja pörssiyrityksen talousviestinnän erityispiirteet. Opiskelija osaa tuottaa talousviestinnän näkökulmasta erilaisia tekstejä, analysoida niiden sisältöjä ja laatia suullisen esityksen niiden pohjalta.

Sisältö

- Arvopaperimarkkinalaki talousviestinnän tukena
- Osake- ja pörssiyrityksen viestinnän erityispiirteet
- Talouselämän viestintä
- Sijoittajaviestintä
- Vuosikertomus ja taloudelliset raportit
- Corporate governance

Oppimateriaalit

Kortetjärvi-Nurmi, S. & Murtola, K. 2015. Areena: Yritysviestinnän käsikirja. Helsinki: Edita Publishing Oy
Luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmenetelmät

Virtuaalinen opintojakso, verkko-opetus, verkkotentti

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ei ole.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Verkkotentti.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Valinnaista suoritustapaa ei ole.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä: 54 h, josta
verkko-opiskelua ja tehtäviä noin 30 h
itsenäinen opiskelu 20 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osallistuminen ei ole kovin aktiivista verkkokeskusteluissa. Opiskelija osaa ottaa kantaa/vastaa verkossa luennoitsijan esittämiin kysymyksiin mutta hän ei kykene selkeästi osoittamaan kykyään tunnistaa talouselämän viestinnän erityispiirteitä yritysviestinnässä eikä perehtyneisyyttään käsitteisiin taikka taustamateriaaleihin. Opiskelija osaa viestiä lähettäjälähtöisesti. Opiskelija tuottaa talouselämän lähtökohdista tekstiä mutta tekstin rakenne on hajanainen ja epälooginen ja argumentointi on yksipuolista ja niukkaa. Havainnollistaminen on suppeaa ja epätarkoituksenmukaista.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti verkkokeskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa talouselämän viestinnän erityispiirteet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden käsitteisiin sekä taustamateriaaleihin. Viestinnän vuorovaikutus on melko taitavaa. Opiskelija tuottaa talouselämän lähtökohdista tekstiä ja tekstin rakenne noudattaa pääsääntöisesti tekstilajille ominaista rakennetta, teksti on loogista, selkeää ja sidosteista ja argumentointi on monipuolista ja eri näkökulmia huomioon ottavaa ja vakuuttavaa. Havainnollistaminen on tarkoituksenmukaista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti verkkokeskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa talouselämän viestinnän erityispiirteet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden käsitteisiin sekä taustamateriaaleihin. Viestinnän vuorovaikutus on erittäin taitavaa. Opiskelija tuottaa talouselämän lähtökohdista tekstiä ja tekstin rakenne noudattaa tekstilajille ominaista rakennetta, teksti on loogista, selkeää ja sidosteista ja argumentointi on monipuolista ja eri näkökulmia huomioon ottavaa ja vakuuttavaa. Havainnollistaminen on tarkoituksenmukaista, tehokasta ja harkittua ja kohderyhmän huomioon ottavaa.

Esitietovaatimukset

1. vuoden viestinnän opinnot

Siirry alkuun