Matkailun kokonaisvaltainen tuotekehitys (5op)
Toteutuksen tunnus: LTVAML104-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.10.2017 - 12.01.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 23.01.2018 - 20.03.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
- Restonomi (AMK)
Arviointiasteikko
1-5
Sisällön jaksotus
Matkailutuotteet, -palvelut ja elämykset Suomessa ja maailmalla
Matkailun kokonaisvaltainen tuote-ja palvelukehitysprosessi, asiakaslähtöinen ja yhteiskehittelyn näkökulma
Matkailupalveluiden markkinointi, jakelukanat ja myynti
Matkailupalveluiden hinnoittelun perusteet
Tulevaisuuden trendit ja monialaisuus osana matkailun tuotekehitystä
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä matkailutuotteiden, -palveluiden ja -elämysten tuottamisen ja kuluttamisen prosessit ja niiden keskinäisen suhteen. Opiskelija ymmärtää matkailun koko-naisvaltaisen tuotekehitysprosessin, sen eri vaiheet ja jatkuvuuden asiakas- ja toimintaympä-ristölähtöisesti. Opiskelija osaa ideoida, suunnitella, hinnoitella, toteuttaa ja arvioida mat-kailutuotteita ja -palveluita itsenäisesti. Opiskelija tunnistaa ja osaa arvioida tulevaisuuden megatrendejä ja trendejä matkailuyrityksen ennakoivan tuotekehitysprosessien tueksi.
Sisältö
Matkailutuotteet ja -palvelut, elämykset
Matkailun kokonaisvaltainen tuote-ja palvelukehitysprosessi, asiakaslähtöisyys ja yhteiskehittely
Matkailupalvelujen hinnoittelun perusteet
Tulevaisuuden trendit ja monialaisuus osana matkailun tuotekehitystä
Opetusmenetelmät
Lähiopetus.
Verkko-opiskelu
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssilla on toimeksianto.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op noin 135 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opis-kelija osaa määritellä matkailutuotteiden, -palveluiden ja -elämysten tuottamisen ja kuluttamisen prosessit ja niiden keskinäisen suhteen. Opiskelija ymmärtää matkailun kokonaisvaltaisen tuoteke-hitysprosessin, sen eri vaiheet ja jatkuvuuden asiakas- ja toimintaympäristölähtöisesti. Opiskelija osaa ideoida, suunnitella, hinnoitella, toteuttaa ja arvioida matkailutuotteita ja -palveluita itsenäises-ti. Opiskelija osaa tunnistaa ja arvioida tulevaisuuden megatrendejä ja trendejä matkailuyrityksen ennakoivan tuotekehitysprosessien tueksi.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojak-soon. Opiskelija osaa määritellä matkailutuotteiden, -palveluiden ja -elämysten tuottamisen ja kulut-tamisen prosessit ja niiden keskinäisen suhteen. Opiskelija ymmärtää matkailun kokonaisvaltaisen tuotekehitysprosessin, sen eri vaiheet ja jatkuvuuden asiakas- ja toimintaympäristölähtöisesti. Opiskelija osaa ideoida, suunnitella, hinnoitella, toteuttaa ja arvioida matkailutuotteita ja -palveluita itsenäisesti. Opiskelija osaa tunnistaa ja arvioida tulevaisuuden megatrendejä ja trendejä matkai-luyrityksen ennakoivan tuotekehitysprosessien tueksi.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä matkailutuotteiden, -palveluiden ja -elämysten tuottamisen ja kuluttamisen prosessit ja niiden keskinäisen suhteen. Opiskelija ymmärtää matkailun kokonaisvaltaisen tuotekehitysprosessin, sen eri vaiheet ja jatkuvuuden asiakas- ja toimintaympäristölähtöisesti. Opiskelija osaa ideoida, suunnitella, hinnoitella, toteuttaa ja arvioida matkailutuotteita ja -palveluita itsenäisesti. Opiskelija osaa tunnistaa ja arvioida tulevaisuuden me-gatrendejä ja trendejä matkailuyrityksen ennakoivan tuotekehitysprosessien tueksi.
Esitietovaatimukset
Matkailu globaalina ilmiönä
Kestävä maaseudun matkailu