Siirry suoraan sisältöön

Matkailun kokonaisvaltainen tuotekehitys (5op)

Toteutuksen tunnus: LTVAML104-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.10.2017 - 12.01.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
23.01.2018 - 20.03.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Restonomi (AMK)
Opettajat
Sanna Jyllilä
Ryhmät
VVO
VVO-ryhmä Peppiä varten
Opintojakso
LTVAML104

Arviointiasteikko

1-5

Sisällön jaksotus

Matkailutuotteet, -palvelut ja elämykset Suomessa ja maailmalla
Matkailun kokonaisvaltainen tuote-ja palvelukehitysprosessi, asiakaslähtöinen ja yhteiskehittelyn näkökulma
Matkailupalveluiden markkinointi, jakelukanat ja myynti
Matkailupalveluiden hinnoittelun perusteet
Tulevaisuuden trendit ja monialaisuus osana matkailun tuotekehitystä

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä matkailutuotteiden, -palveluiden ja -elämysten tuottamisen ja kuluttamisen prosessit ja niiden keskinäisen suhteen. Opiskelija ymmärtää matkailun koko-naisvaltaisen tuotekehitysprosessin, sen eri vaiheet ja jatkuvuuden asiakas- ja toimintaympä-ristölähtöisesti. Opiskelija osaa ideoida, suunnitella, hinnoitella, toteuttaa ja arvioida mat-kailutuotteita ja -palveluita itsenäisesti. Opiskelija tunnistaa ja osaa arvioida tulevaisuuden megatrendejä ja trendejä matkailuyrityksen ennakoivan tuotekehitysprosessien tueksi.

Sisältö

Matkailutuotteet ja -palvelut, elämykset
Matkailun kokonaisvaltainen tuote-ja palvelukehitysprosessi, asiakaslähtöisyys ja yhteiskehittely
Matkailupalvelujen hinnoittelun perusteet
Tulevaisuuden trendit ja monialaisuus osana matkailun tuotekehitystä

Opetusmenetelmät

Lähiopetus.
Verkko-opiskelu

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kurssilla on toimeksianto.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 op noin 135 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opis-kelija osaa määritellä matkailutuotteiden, -palveluiden ja -elämysten tuottamisen ja kuluttamisen prosessit ja niiden keskinäisen suhteen. Opiskelija ymmärtää matkailun kokonaisvaltaisen tuoteke-hitysprosessin, sen eri vaiheet ja jatkuvuuden asiakas- ja toimintaympäristölähtöisesti. Opiskelija osaa ideoida, suunnitella, hinnoitella, toteuttaa ja arvioida matkailutuotteita ja -palveluita itsenäises-ti. Opiskelija osaa tunnistaa ja arvioida tulevaisuuden megatrendejä ja trendejä matkailuyrityksen ennakoivan tuotekehitysprosessien tueksi.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojak-soon. Opiskelija osaa määritellä matkailutuotteiden, -palveluiden ja -elämysten tuottamisen ja kulut-tamisen prosessit ja niiden keskinäisen suhteen. Opiskelija ymmärtää matkailun kokonaisvaltaisen tuotekehitysprosessin, sen eri vaiheet ja jatkuvuuden asiakas- ja toimintaympäristölähtöisesti. Opiskelija osaa ideoida, suunnitella, hinnoitella, toteuttaa ja arvioida matkailutuotteita ja -palveluita itsenäisesti. Opiskelija osaa tunnistaa ja arvioida tulevaisuuden megatrendejä ja trendejä matkai-luyrityksen ennakoivan tuotekehitysprosessien tueksi.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä matkailutuotteiden, -palveluiden ja -elämysten tuottamisen ja kuluttamisen prosessit ja niiden keskinäisen suhteen. Opiskelija ymmärtää matkailun kokonaisvaltaisen tuotekehitysprosessin, sen eri vaiheet ja jatkuvuuden asiakas- ja toimintaympäristölähtöisesti. Opiskelija osaa ideoida, suunnitella, hinnoitella, toteuttaa ja arvioida matkailutuotteita ja -palveluita itsenäisesti. Opiskelija osaa tunnistaa ja arvioida tulevaisuuden me-gatrendejä ja trendejä matkailuyrityksen ennakoivan tuotekehitysprosessien tueksi.

Esitietovaatimukset

Matkailu globaalina ilmiönä
Kestävä maaseudun matkailu

Siirry alkuun