Siirry suoraan sisältöön

Asiakkaan kohtaaminen ja kokemuksellisuus (4op)

Toteutuksen tunnus: CA00BI47-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
26.08.2017 - 28.01.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
04.09.2017 - 06.04.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettajat
Ilkka Latomäki
Paula Juurakko
Tuija Pitkäkoski
Opintojakso
CA00BI47

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija perehtyy matkailuun ilmiönä ja erityisesti ruokamatkailuun. Opiskelija ymmärtää palvelun, palvelujen tuottamisen ja myynnin erityispiirteet. Opiskelija oppii tiedostamaan asiakkaan odotukset ja toimii palvelutilanteen edellyttämällä tavalla. Opiskelija ymmärtää työelämässä ja asiakaspalvelussa tarvittavat käytöstavat ja tapakulttuurin. Opiskelija hallitsee tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot. Opiskelija oppii elämyksellisyyden ja vieraanvaraisuuden keskeisen merkityksen ruoka- ja matkailuelinkeinon laatutekijänä. Opiskelija ymmärtää, mistä elämyskokemukset syntyvät ja mikä on asiakaskohtaamisen merkitys elämysperusteisessa ruokapalvelussa.

Sisältö

- matkailu ilmiönä
- ruoka osana matkailua ja ruokamatkailu
- palvelun perusteet ja erityispiirteet
- käytös- ja tapakulttuuri
- tarjoilujärjestelmät
- alkoholianniskelun perusteet
- ruokapalvelun esteettisyys ja elämyksellisyys
- asiakaspalvelun perusteet
- anniskelupassin suorittaminen

Oppimateriaalit

Hemmi, M, Häkkinen, U & Lahdenkauppi, M Avec - Asiakaspalvelua ravintolassa. Helsinki: WSOY. Uusin painos.

Opetusmenetelmät

Luennot

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

4 op - 108 tuntia.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää matkailun ilmiönä ja siihen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuottamiseen ja myyntiin sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyvät erityispiirteet. Opiskelija ymmärtää työelämän ja asiakaspalvelun tapakulttuurin. Opiskelija osaa tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot. Opiskelija tuntee elämyksellisyyden ja vieraanvaraisuuden keskeisen merkityksen ruoka- ja matkailuelinkeinon laatutekijänä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija ymmärtää matkailun ilmiönä ja siihen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuottamiseen ja myyntiin sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyvät erityispiirteet ja osaa huomioida ne toiminnassaan hyvin. Opiskelija ymmärtää työelämän ja asiakaspalvelun tapakulttuurin ja osaa ottaa ne käytäntöön. Opiskelija osaa tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot hyvin. Opiskelija tuntee hyvin elämyksellisyyden ja vieraanvaraisuuden keskeisen merkityksen ruoka- ja matkailuelinkeinon laatutekijänä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee matkailun ilmiönä ja siihen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuottamiseen ja myyntiin sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyvät erityispiirteet ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti toiminnassaan. Opiskelija ymmärtää työelämän ja asiakaspalvelun tapakulttuurin ja osaa soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija hallitsee tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot hyvin. Opiskelija tietää hyvin elämyksellisyyden ja vieraanvaraisuuden keskeisen merkityksen ruoka- ja matkailuelinkeinon laatutekijänä ja osaa soveltaa periaatteita käytäntöön.

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita

Siirry alkuun