Messuprojekti (5op)
Toteutuksen tunnus: KI15CPROJMP-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.05.2017 - 01.04.2018
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 05.02.2018 - 21.04.2018
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
- Opettajat
- Paula Juurakko
- Opintojakso
- KI15CPROJMP
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää messu- ja näyttelytoiminnan toimintaperiaatteet ja ymmärtää tapahtuman monipuoliset mahdollisuudet markkinointiviestinnän keinona. Opiskelija osaa käytännössä toteuttaa messujen kolmivaiheisen kokonaisuuden: suunnittelun, toteutuksen ja seurannan. Opiskelija osaa laatia messuja varten viestintäsuunnitelman sekä toteuttaa sen. Opiskelija ymmärtää, miten messuosasto on suunniteltava ja toteutettava visuaalisesti ja toiminnallisesti, että se täyttäisi yrityksen markkinoinnin asettamat tavoitteet ja olisi myös kannattava sijoitus.
Sisältö
? messuosallistumisen suunnittelu
? messuosallistumisen toteutus
? messuosallistumisen markkinoinnillinen sadonkorjuu
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitustyöt.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op - 135 tuntia.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa toteuttaa laaditun markkinointiviestintästrategiaan perustuvan messuprojektin joka tunnistaa myyntiä edistäviä, visuaalisia sekä toiminnallisesti ja taloudellisesti onnistuneen messuprojektin pääpiirteitä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja seurata laatimansa markkinointiviestintästrategian mukailevan messuprojektin joka edistää myyntiä, on visuaalisesti toimiva ja pysyy budjetissa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa, seurata ja arvioida laatimansa markkinointiviestintästrategian mukaisen messuprojektin joka on pitkällä aikavälillä myyntiä edistävä, visuaalinen sekä toiminnallisesti ja taloudellisesti onnistunut.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.