Siirry suoraan sisältöön

Ostokäyttäytyminen (5op)

Toteutuksen tunnus: KD22ASLI02-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.10.2016 - 28.01.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.01.2017 - 11.03.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (ylempi AMK), Liiketoimintaosaaminen
Opettajat
Anmari Viljamaa
Sanna Joensuu-Salo
Opintojakso
KD22ASLI02

Tavoitteet

Opiskelija osaa luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita ja analysoida asiakkaan ostokäyttäytymisen ilmentymiä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija kykenee suhteuttamaan asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön, ja osaa ehdottaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen vaikuttavia toimenpiteitä perustellusti. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan.

Sisältö

- kuluttajakäyttäytyminen
- organisaation ostokäyttäytyminen

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Opetusmenetelmät

- Luennot ja harjoitustyöseminaari
- Itsenäinen työskentely

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opiskelijan kokonaiskuormitus noin 135h, josta
- kontaktiopetusta noin 24h
- itsenäistä työskentelyä noin 111 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kiitettävä (5): Opiskelija osaa luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita perusteellisesti ja analysoida syvällisesti asiakkaan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija osaa erinomaisesti suhteuttaa asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön. Opiskelija osaa antaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen liittyviä lisäarvoa tuottavia toimenpide-ehdotuksia yritykselle sekä perustella ehdotuksiaan teorian pohjalta. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan hyvin perustellusti.
Hyvä (4-3): Opiskelija osaa luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita ja analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija osaa suhteuttaa asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön. Opiskelija osaa ehdottaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen liittyviä toimenpiteitä yritykselle sekä perustella ehdotuksiaan. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija osaa osittain luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita ja kuvailla asiakkaan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija osaa joiltakin osin suhteuttaa asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön. Opiskelija osaa ehdottaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen liittyviä toimenpiteitä yritykselle. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan.

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Siirry alkuun