Ostokäyttäytyminen (5op)
Toteutuksen tunnus: KD22ASLI02-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
 - 07.10.2016 - 28.01.2017
 - Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
 
- Ajoitus
 - 14.01.2017 - 11.03.2017
 - Toteutus on päättynyt.
 
- Opintopistemäärä
 - 5 op
 
- Lähiosuus
 - 5 op
 
- Toteutustapa
 - Lähiopetus
 
- Opetuskielet
 - suomi
 
- Koulutus
 - Tradenomi (ylempi AMK), Liiketoimintaosaaminen
 
- Opettajat
 - Anmari Viljamaa
 - Sanna Joensuu-Salo
 
- Opintojakso
 - KD22ASLI02
 
Tavoitteet
Opiskelija osaa luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita ja analysoida asiakkaan ostokäyttäytymisen ilmentymiä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija kykenee suhteuttamaan asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön, ja osaa ehdottaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen vaikuttavia toimenpiteitä perustellusti. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan.
                    
Sisältö
- kuluttajakäyttäytyminen 
- organisaation ostokäyttäytyminen
                    
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
                    
Opetusmenetelmät
- Luennot ja harjoitustyöseminaari
- Itsenäinen työskentely
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan kokonaiskuormitus noin 135h, josta
- kontaktiopetusta noin 24h
- itsenäistä työskentelyä noin 111 h
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Kiitettävä (5): Opiskelija osaa luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita perusteellisesti ja analysoida syvällisesti asiakkaan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija osaa erinomaisesti suhteuttaa asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön. Opiskelija osaa antaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen liittyviä lisäarvoa tuottavia toimenpide-ehdotuksia yritykselle sekä perustella ehdotuksiaan teorian pohjalta. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan hyvin perustellusti. 
Hyvä (4-3): Opiskelija osaa luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita ja analysoida asiakkaan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija osaa suhteuttaa asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön. Opiskelija osaa ehdottaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen liittyviä toimenpiteitä yritykselle sekä perustella ehdotuksiaan. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan. 
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija osaa osittain luokitella ja vertailla erilaisia asiakkaita ja kuvailla asiakkaan ostokäyttäytymistä ja siihen vaikuttavia seikkoja. Opiskelija osaa joiltakin osin suhteuttaa asiakkaan ostokäyttäytymisen yrityksen toimintaan ja kilpailuympäristöön. Opiskelija osaa ehdottaa asiakkaan ostokäyttäytymiseen liittyviä toimenpiteitä yritykselle. Opiskelija osaa arvioida omaa asiakkaan ostokäyttäytymisen tuntemustaan.
                    
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.