Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (5op)
Toteutuksen tunnus: KG30TUAR02-5
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 08.09.2016 - 31.05.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sosiaali- ja terveysala ylempi AMK, Kehittäminen ja johtaminen
- Opettajat
- Hilkka Latva-Somppi
- Arja Hemminki
- Opintojakso
- KG30TUAR02
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
                    
Sisällön jaksotus
Laadulliset, määrälliset ja kehittämisen menetelmät
Tutkimus- ja kehittämistoiminta
Kehittämistoiminnan tiedon luonne
                    
Tavoitteet
Opiskelija osaa soveltaa laadullisia ja määrällisiä tutkimuksen ja kehittämisen menetelmiä.  Opiskelija osaa perustella erilaisten menetelmien käytön kehittämistyössä.
                    
Sisältö
Laadulliset, määrälliset ja kehittämisen menetelmät 
Tutkimus- ja kehittämistoiminta 
Kehittämistoiminnan tiedon luonne
                    
Oppimateriaalit
Heikkilä, T. 2014. Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita.
Holopainen, M. & Pulkkinen, P. 2015. Tilastolliset menetelmät. Helsinki: WSOY Oppimateriaalit.
Heikkinen, H. L. T., Rovio, E. & Syrjälä, L. (toim.) Toiminnasta tietoon. Toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Helsinki: Kansanvalistusseura
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press
Kylmä, J. & Juvakka, T 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki : Edita.
Loppela, K. 2004. Ihminen ja työ - keskustellen työkuntoon. Acta Universitatis Tamperensis. Tampere: Tampereen yliopisto.
Polit, D.F. & Beck, C.T. 2008. Nursing research. Generating and assessing evidence for nursing practice (8th ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
Virtuaaliympäristössä osoitettu materiaali.
                    
Opetusmenetelmät
Luennot, itsenäinen opiskelu, seminaarit.
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
130 t, josta 40 t kontaktiopetusta ja 90 t itsenäistä opiskelua
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvailla määrällisiä, laadullisia ja kehittämisen menetelmiä.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa vertailla määrällisiä, laadullisia ja kehittämisen menetelmiä.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida määrällisiä, laadullisia ja kehittämisen menetelmiä.
                    
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
                    
