Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (5op)

Toteutuksen tunnus: KG30TUAR02-5

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
08.09.2016 - 31.05.2017
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Sosiaali- ja terveysala ylempi AMK, Kehittäminen ja johtaminen
Opettajat
Hilkka Latva-Somppi
Arja Hemminki
Opintojakso
KG30TUAR02

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Sisällön jaksotus

Laadulliset, määrälliset ja kehittämisen menetelmät
Tutkimus- ja kehittämistoiminta
Kehittämistoiminnan tiedon luonne

Tavoitteet

Opiskelija osaa soveltaa laadullisia ja määrällisiä tutkimuksen ja kehittämisen menetelmiä. Opiskelija osaa perustella erilaisten menetelmien käytön kehittämistyössä.

Sisältö

Laadulliset, määrälliset ja kehittämisen menetelmät
Tutkimus- ja kehittämistoiminta
Kehittämistoiminnan tiedon luonne

Oppimateriaalit

Heikkilä, T. 2014. Tilastollinen tutkimus. Helsinki: Edita.
Holopainen, M. & Pulkkinen, P. 2015. Tilastolliset menetelmät. Helsinki: WSOY Oppimateriaalit.
Heikkinen, H. L. T., Rovio, E. & Syrjälä, L. (toim.) Toiminnasta tietoon. Toimintatutkimuksen menetelmät ja lähestymistavat. Helsinki: Kansanvalistusseura
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press
Kylmä, J. & Juvakka, T 2007. Laadullinen terveystutkimus. Helsinki : Edita.
Loppela, K. 2004. Ihminen ja työ - keskustellen työkuntoon. Acta Universitatis Tamperensis. Tampere: Tampereen yliopisto.
Polit, D.F. & Beck, C.T. 2008. Nursing research. Generating and assessing evidence for nursing practice (8th ed.). Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
Virtuaaliympäristössä osoitettu materiaali.

Opetusmenetelmät

Luennot, itsenäinen opiskelu, seminaarit.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

130 t, josta 40 t kontaktiopetusta ja 90 t itsenäistä opiskelua

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa kuvailla määrällisiä, laadullisia ja kehittämisen menetelmiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa vertailla määrällisiä, laadullisia ja kehittämisen menetelmiä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa analysoida ja arvioida määrällisiä, laadullisia ja kehittämisen menetelmiä.

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Siirry alkuun