Markkinoinnin perusteet (3 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DT36-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 22.04.2025 - 03.09.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 25.08.2025 - 19.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Tavoitteet
Opiskelija hallitsee osaa määritellä markkinoinnin peruskäsitteet. Opiskelija osaa toimia markkinointilähtöisesti ja asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.
Sisältö
- Markkinoinnin merkitys ja tehtävät
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Markkinoinnin toimintaympäristöt
- Segmentointi
- Markkinoinnin peruskilpailukeinot
Aika ja paikka
AIKATAULUTETTU VERKKO-OPINTO
Oppimateriaalit
Seija Bergströn & Arja Leppänen. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhemmat painokset) luentomateriaali Moodlessa
Opetusmenetelmät
Aikataulutettu verkko-opinto:
Opinto suoritetaan verkossa Moodle-oppimisympäristössä. Yksi kontaktiopetuskerta
Opinto sisältää myös itsenäistä työskentelyä verkossa.
Opiskelija perehtyy teoria-aineistoon, tekee verkkotehtävät annettujen ohjeiden mukaisesti.
Opinto edellyttää itsenäistä työskentelyä ja aikataulun suunnittelua
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
ei ole
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
• Työmäärä yhteensä 3x 27 h=81 tuntia, josta kontaktiopetusta 4-5 h ja itsenäistä opiskelua loput noin 76 h.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija analysoi pinnallisesti markkinointiympäristöä kuitenkaan löytämättä selkeää yhteyttä organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin peruskilpailukeinoja.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät. Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija osaa analysoida markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja kuvata niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida niiden käyttöä organisaatiossa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät. Opiskelija osaa selittää markkinoinnin peruskäsitteitä laajasti. Opiskelija osaa analysoida analysointityökaluja ja lähdeaineistoja käyttäen markkinointiympäristöä löytäen yhteyden organisaation markkinointiin ja toimialaan. Opiskelija osaa erotella erilaisia asiakasryhmiä ja analysoida niitä. Opiskelija osaa sekä kuvata markkinoinnin peruskilpailukeinoja että analysoida ja kehittää niiden käyttöä organisaatiossa.
Lisätiedot
Markkinoinnin perusteiden ja Asiakaspalvelu ja myyntityö -kurssien yhteinen yritysvierailu ja yhteinen kontaktikerta lauantaina 15.11.2025. Tällöin ei ole mahdollisuutta TEAMSiin.