Siirry suoraan sisältöön

Monimuotoisen työyhteisön johtaminen (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DE53-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

11.11.2024 - 15.12.2024

Ajoitus

07.01.2025 - 25.05.2025

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Liiketalous

Opettaja

  • Emilia Kangas

Opiskelijaryhmät

  • VVO
    VVO-ryhmä Peppiä varten

Tavoitteet

Opiskelija tuntee tekijät, jotka vaikuttavat monimuotoisen työyhteisön johtamiseen. Opiskelija osaa kuvata monimuotoisen työyhteisön johtamiseen liittyviä keskeisiä mahdollisuuksia ja jännitteitä. Opiskelija tunnistaa monimuotoisuuden lähijohtamiselle asettamia vaatimuksia ja osaa kuvata monimuotoisen työyhteisön toimivuutta tukevia menetelmiä. Opiskelija osaa arvioida eri toimintamallien soveltuvuutta työyhteisön konfliktitilanteissa. Opiskelija osaa arvioida kykyään toimia monimuotoisen työyhteisön lähijohtamisen tehtävissä.

Sisältö

- Monimuotoisuus ja inkluusio työyhteisössä ja yrityksen voimavarana
- Elämänkaarijohtaminen
- Kulttuurisensitiivinen esimiestyö
- Erilaisuuden ja monimuotoisuuden hyödyntäminen työyhteisön johtamisessa
- Lähijohtaminen työyhteisön konflikteissa

Oppimateriaalit

Opettajan ilmoittama kirjallisuus.

Opetusmenetelmät

Verkkototeutus, itsenäiset verkkotehtävät

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kehittämistehtävät

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

81h itsenäistä työskentelyä

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osallistuu opetukseen passiivisesti, eikä osallistu keskusteluun.
Opiskelija käyttää käsitteitä, mutta soveltaminen on pintapuolista.
Opiskelija arvioi toimintamallien soveltuvuutta, mutta analyysi jää osin epäuskottavaksi.
Opiskelija arvioi omaa oppimistaan suppeasti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osallistuu opetukseen melko aktiivisesti ja esittää omia mielipiteitään ajoittain.
Opiskelija käyttää käsitteistöä osuvasti soveltaen.
Opiskelija arvioi toimintamallien soveltuvuutta kattavasti.
Opiskelija osaa arvioida omaa oppimistaan jossain määrin.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen ja esittää omia analyyttisia mielipiteitään käsiteltyihin asioihin.
Opiskelija käyttää käsitteistöä oivaltaen.
Opiskelija arvioi toimintamallien soveltuvuutta osuvasti perustellen.
Opiskelija osaa arvioida omaa oppimistaan monipuolisesti.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kehittämistehtävät

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on osallistunut kurssityöskentelyyn. Opiskelija on osoittanut opintojaksolla kykyä ymmärtää aiheen peruskäsitteistöä. Opiskelija on pystynyt hyödyntämään kurssin peruskäsitteistöä kurssitehtävissä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson opinnoista hyvin. Opiskelija on osoittanut opintojaksolla hyvää kykyä ymmärtää aiheen käsitteistöä ja soveltaa opittua käytännön liiketoimintaan. Opiskelija on pystynyt soveltamaan monimuotoisen työyhteisön johtamista tukevia ratkaisuja kurssitehtävissään.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suoriutunut opintojakson opinnoista erinomaisesti. Opiskelija on osoittanut opintojaksolla erinomaista kykyä ymmärtää aiheen käsitteistöä ja soveltaa opittua käytännön liiketoimintaan. Opiskelija on pystynyt kehittämään monimuotoisen työyhteisön johtamista tukevia luovia ratkaisuja kurssitehtävässään.