Siirry suoraan sisältöön

Tietojohtaminen (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DB48-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

22.04.2024 - 09.10.2024

Ajoitus

21.10.2024 - 18.12.2024

Laajuus

3 op

Yksikkö

SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Tutkinto-ohjelma

  • Tradenomi (AMK), Liiketalous

Opettaja

  • Mikko Kulmala

Ajoitusryhmät

  • Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa) (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)

Opiskelijaryhmät

  • LITA22D
    Tradenomi (AMK), Liiketalous

Koulutusryhmat

  • Avoin AMK (Ei koske tutkinto-opiskelijaa)

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää tietojohtamisen käsitteet, keskeiset mallit ja tiedon merkityksen organisaatiolle. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa nimetä tietojohtamisen työkaluja sekä ymmärtää tietojohtamisen merkityksen organisaatiolle.

Sisältö

Tietojohtamisen keskeiset käsitteet
Tietojohtamisen keskeiset mallit
Tiedon luonne, tasot ja muodot
Tietoresurssit ja -virrat
Tietohallinto

Oppimateriaalit

Moodle- ja verkkomateriaalit

Opetusmenetelmät

Luennot ja käytännön työpajat

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

luennot 20h, itsenäinen työskentely 61h

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa nimetä tietojohtamisen keskeisiä käsitteitä ja malleja. Opiskelija osaa nimetä tiedon eri määritteitä ja osaa tunnistaa tietoresursseja ja -virtoja. Opiskelija osoittaa tutustuneensa tietohallintoon.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija ymmärtää tietojohtamisen keskeiset käsitteet ja mallit. Opiskelija ymmärtää tiedon eri määritteet ja osaa tunnistaa tietoresursseja ja -virtoja. Opiskelija tunnistaa käsitteet tietohallinnon kontekstissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija ymmärtää tietojohtamisen keskeiset käsitteet ja mallit sekä osaa soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija ymmärtää tiedon eri määritteet ja osaa tunnistaa tietoresursseja ja -virtoja. Opiskelija osaa soveltaa tietojohtamisen käsitteitä tietohallinnon kontekstissa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Harjoitustyö