Marketing Planning and Implementation in the Food Chain (5 op)
Toteutuksen tunnus: YE00BW57-3017
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
22.04.2024 - 09.10.2024
Ajoitus
01.12.2024 - 23.03.2025
Laajuus
5 op
Yksikkö
SeAMK Agrologi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Englanti
Tutkinto-ohjelma
- Agrologi (AMK)
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
- Insinööri (AMK), Bio- ja elintarviketekniikka
Opettaja
- Nina Sillvan
Opiskelijaryhmät
-
AGRO23Agrologi (AMK)
Tavoitteet
The student knows principles of marketing planning, implementation and measurement. Student understands the special characteristics of marketing in the food chain and is able to position a product or a service in the chain. During the course, students improve their skills in the marketing planning either in primary products, processed food or restaurant services.
Sisältö
- Consumer and business purchasing processes
- The role of the customer segmentation in marketing
- Marketing planning and implementation
- Factors affecting pricing in different parts of the food chain
- Marketing mix in B2B and B2C markets
- Measurement and development of marketing
- Advanced section (2 credits) in which the student chooses the marketing of either in primary products, processed food or restaurant services.
Oppimateriaalit
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19 painos. Edita. Helsinki. Saatavissa myös e-kirjana.
Grönroos, Christian. 2020. Palveluiden johtaminen ja markkinointi. Saatavissa myös e-kirjana.
Opetusmenetelmät
Lähiopetus, verkko-opinnot ja harjoitukset. Opintojakson kokonaisuus muodostuu teorialuennoista, yksin tai ryhmässä tapahtuvasta käytäntöön soveltavasta perehtymisestä oppimismateriaaliin sekä harjoitustehtävistä, joiden tekeminen edellyttää alan kirjallisuuden ja kohdeorganisaatioista saatavissa olevan tiedon hyväksikäyttöä. Opiskelijat etsivät ja luovat tietoa itseohjautuvasti ryhmissä. Opiskelijat toteuttavat erilaisia markkinointitoimenpiteitä.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opiskelijalla on mahdollista opinnollistaa opintojakso, jos opiskelija työskentelee markkinoinnin parissa.
Työnantajalta on mahdollista saada opintojakson sisältöön liittyvä kehittämisprojekti
Aikaisemman osaamisen tunnistaminen on mahdollista aikaisemmilla korkeakouluopinnoilla
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kokonaistyömäärä 135h
Luentoja 20 h
Itsenäistä ja ryhmätyötä 115h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
The student masters the key principles of marketing and know how to apply them to some extent in the food chain of products and services marketing.
Satisfactory completion of the course requires that the student has written and reported all the given tasks successfully and satisfactorily completed a part examination which focuses on the general principles of the marketing
Arviointikriteerit, hyvä (3)
The student masters the main principles of marketing and can adapt them to the sales and marketing of the products and services of advanced area he has chosen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
The student masters the main principles of marketing and can adapt them to the sales and marketing of the products and services of advanced area he has chosen. The student is also able to build marketing product- and service packages creatively.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin kohteena on erityisesti opiskelijan soveltava osaaminen, joka osoitetaan suorittamalla harjoitustehtävät hyväksyttävällä tavalla.
Esitietovaatimukset
No prerequisites.
Lisätiedot
online-learning 1 point