Siirry suoraan sisältöön

Verkkoliiketoiminta (6op)

Toteutuksen tunnus: LT00CL78-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.04.2023 - 06.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.09.2023 - 30.11.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
6 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
6 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettajat
Katri Juppi
Opintojakso
LT00CL78

Arviointiasteikko

1-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa määritellä verkkoliiketoiminnan käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien sähköisten kauppapaikkojen (verkkokauppojen) käytettävyyttä. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät digitaalisen markkinoinnin muodot. Hän osaa käyttää tärkeimpiä digitaalisen markkinoinnin välineitä verkkokaupan ja muun verkkoliiketoiminnan markkinoinnissa.

Sisältö

- sähköisen kaupankäynnin käsitteet
- sähköisen kauppapaikan määrittely ja käytettävyys
- yleisimmät verkkokauppaohjelmistot ja -pilvipalvelut
- verkkokaupan suunnittelu, toteutus ja ylläpito
- digitaalisen markkinoinnin työkalut ja niiden käyttö

Oppimateriaalit

Opetusmateriaali Moodlessa, WordPress & WooCmmerce video tutoriaalit, Verkkokauppa-oppaat

Opetusmenetelmät

Luennot, käänteinen opetus, ryhmätyö, yksilötyöt
Opetus tapahtuu Teamsissa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Luennot 12h, omatoiminen työskentely 150h.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osaa luetella sähköisen kaupankäynnin keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata sähköisen kaupankäynnin mahdollisuuksia liiketoiminnassa. Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa perustoimintoja yksinkertaiseen verkkokauppaan ja sen markkinointiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa määritellä sähköisen kaupankäynnin käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien verkkokauppojen käytettävyyttä. Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa huomioida käytettävyyden ja tietoturvan verkkopalvelun toteutuksessa. Opiskelija osaa suunnitella sähköisen kauppapaikan liiketoiminnan näkökulmasta. Opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.

Esitietovaatimukset

Liiketoiminnan digitalisaatio

Siirry alkuun