Verkkoliiketoiminta (6op)
Toteutuksen tunnus: LT00CL78-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 17.04.2023 - 06.09.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 02.09.2023 - 30.11.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 6 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 6 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- SeAMK Liiketalous ja pk-yrittäjyys
- Toimipiste
- SeAMK Seinäjoki, Frami
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
- Opettajat
- Katri Juppi
- Opintojakso
- LT00CL78
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä verkkoliiketoiminnan käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien sähköisten kauppapaikkojen (verkkokauppojen) käytettävyyttä. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Opiskelija osaa määritellä tärkeimmät digitaalisen markkinoinnin muodot. Hän osaa käyttää tärkeimpiä digitaalisen markkinoinnin välineitä verkkokaupan ja muun verkkoliiketoiminnan markkinoinnissa.
Sisältö
- sähköisen kaupankäynnin käsitteet
- sähköisen kauppapaikan määrittely ja käytettävyys
- yleisimmät verkkokauppaohjelmistot ja -pilvipalvelut
- verkkokaupan suunnittelu, toteutus ja ylläpito
- digitaalisen markkinoinnin työkalut ja niiden käyttö
Oppimateriaalit
Opetusmateriaali Moodlessa, WordPress & WooCmmerce video tutoriaalit, Verkkokauppa-oppaat
Opetusmenetelmät
Luennot, käänteinen opetus, ryhmätyö, yksilötyöt
Opetus tapahtuu Teamsissa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Luennot 12h, omatoiminen työskentely 150h.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa luetella sähköisen kaupankäynnin keskeisiä käsitteitä. Opiskelija osaa kuvata sähköisen kaupankäynnin mahdollisuuksia liiketoiminnassa. Opiskelija osaa ohjatusti toteuttaa perustoimintoja yksinkertaiseen verkkokauppaan ja sen markkinointiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa määritellä sähköisen kaupankäynnin käsitteet ja mahdollisuudet liiketoiminnassa. Hän osaa arvioida olemassa olevien verkkokauppojen käytettävyyttä. Opiskelija osaa ohjatusti suunnitella ja toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa huomioida käytettävyyden ja tietoturvan verkkopalvelun toteutuksessa. Opiskelija osaa suunnitella sähköisen kauppapaikan liiketoiminnan näkökulmasta. Opiskelija osaa itsenäisesti toteuttaa perustoiminnot sisältävän verkkokaupan ja sen markkinoinnin osaksi yrityksen verkkopalvelua.
Esitietovaatimukset
Liiketoiminnan digitalisaatio