Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalinen media yritysviestinnässä (3 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CK94-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

14.11.2022 - 09.01.2023

Ajoitus

09.01.2023 - 26.02.2023

Laajuus

3 op

Virtuaaliosuus (op)

3 op

Toimipiste

SeAMK Seinäjoki, Frami

Opetuskielet

  • Suomi

Opettaja

  • Saija Råtts

Opiskelijaryhmät

  • VVO
    VVO-ryhmä Peppiä varten

Tavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä. Opiskelija osaa itsenäisesti tuottaa yritysviestinnän näkökulmasta sosiaaliseen mediaan soveltuvaa tekstiä ja hyödyntää sosiaalista mediaa yritysviestinnän viestintäkanavana.

Sisältö

- sosiaalisen median strategia ja suunnitelma
- sosiaalisen median kanavat ja niiden käyttötavat yritysviestinnässä
- Sosiaalisessa mediassa viestiminen ja tone of voice

Oppimateriaalit

Kortesuo, K. 2018. Sano se someksi. (1+2=3). Helsinki: Kauppakamari.
Luennoitsijan ilmoittama materiaali.

Opetusmenetelmät

Verkko-opetus, sisältää aikaan sidottua verkossa toteutettavaa opetusta, verkkokeskustelut
Itsenäinen työskentely
Harjoitustyö

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ei harjoittelua.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä noin 80 h:
Verkkokeskusteluihin osallistuminen ja seuraaminen noin 35 h
Harjoitustyö noin 20 h
Materiaaleihin itsenäistä perehtymistä noin 25 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso on kokonaan itsenäistä verkko-opiskelua, mutta vaatii verkkokeskusteluihin osallistumisen niille annettuna ajanjaksona. Opintojakson suorittaminen vaatii aktiivista osallistumista heti opintojakson alettua. Ryhmäkoko max. 28.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija osallistuu keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin. Opiskelija osaa tuoda esiin sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä mutta perehtyneisyys taustamateriaaleihin on vielä heikkoa tai satunnaista. Opiskelija tuo heikosti esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo erinomaisesti esiin kykynsä hyödyntää monipuolisesti sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osallistuminen verkkokeskusteluihin sekä kirjallinen harjoitustyö

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osallistuu keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin. Opiskelija osaa tuoda esiin sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä mutta perehtyneisyys taustamateriaaleihin on vielä heikkoa tai satunnaista. Opiskelija tuo heikosti esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo erinomaisesti esiin kykynsä hyödyntää monipuolisesti sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Lisätiedot

Opintojakso on virtuaalinen. Ryhmäkoko max. 25.