Markkinointitutkimus (6op)
Toteutuksen tunnus: LTVAMA201-1
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.10.2015 - 20.02.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 15.02.2016 - 30.04.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 6 op
- Lähiosuus
- 6 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opettajat
- Jarmo Nummela
- Hannu Tuuri
- Opintojakso
- LTVAMA201
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa hyödyntää markkinointitutkimusta yrityksen arvontuotantoprosessissa. Opiskelija osaa vertailla määrällisen ja laadullisen tutkimuksen menetelmällisiä ratkaisuja. Opiskelija osaa valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta. Opiskelija osaa arvioida omaa tutkimusosaamistaan.
Sisältö
Tutkimustyön peruskäsitteet ja markkinointitutkimuksen suunnittelu
- Aineistojen hankinta ja hyödyntäminen
- Tutkimushaastattelu, havainnointi, lomakekyselyt
- Tutkimuksen toteutus, tietojen käsittely ja analysointi
- Pienimuotoisen markkinointitutkimuksen toteuttaminen yrityksen toimeksiannosta
- Tutkimustulosten raportointi ja esittäminen
Oppimateriaalit
Luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset, tutkimusprojekti.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelua.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä: noin 160 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 60 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 100 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa selittää tilastollisen ja laadullisen tutkimuksen keskeisimmät peruskäsitteet. Opiskelija osaa vertailla menetelmällisiä ratkaisuja, valita käsillä olevaan tutkimusongelmaan soveltuvan menetelmän, ja perustella valintojaan. Opiskelija pystyy suunnittelemaan, toteuttamaan ja raportoimaan yritykselle lisäarvoa tuottavan pienimuotoisen tutkimuksen. Opiskelija osaa monipuolisesti arvioida ja kritisoida empiiristä tutkimusta.
Lisätiedot
Opintojakso tuottaa 6 T&K-pistettä.