Harjoittelu: Vanhustyön johtaminen ja kehittäminen (12 op)
Toteutuksen tunnus: GERAJO310-3005
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
31.10.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
05.12.2022 - 12.05.2023
Laajuus
12 op
Yksikkö
SeAMK Sosionomi ja geronomi
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Kampustalo
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Geronomi (AMK)
Opettaja
- Asta Pohjola
- Maria Valli
Opiskelijaryhmät
-
MGERO20Geronomi (AMK), monimuotototeutus
Tavoitteet
Opiskelija on perehtynyt johtajan /esihenkilön rooliin ja johtamiseen vanhustyön palveluorganisaatiossa. Opiskelija osaa käyttää teoriatietoja vanhustyön johtamisessa. Hän on perehtynyt rahoituksen perusteisiin ja lainsäädäntöön. Opiskelija osaa tulkita ja arvioida vanhustyön palvelujen kehittämiskohteita ja käyttää laadunhallinnan menetelmiä vanhustyön kehittämisessä. Hän osaa analysoida valmiuksiaan ja kehittymismahdollisuuksiaan toimia tulosvastuullisena esihenkilönä ja laadun kehittäjänä vanhustyössä.
Sisältö
Harjoittelu toteutetaan vanhus- tai vammaispalveluiden palveluyksikössä perehtymällä erityisesti johtamiseen, rahoitukseen, kehittämiseen, laatuun ja arviointiin. Harjoittelupaikaksi soveltuvat myös vanhus- ja vammaispalveluihin kohdistuvat kehittämishankkeet ja projektit.
Oppimateriaalit
Opiskelijan itse valitsema kirjallisuus.
Opetusmenetelmät
Orientointi 2x , harjoittelu, harjoittelun seminaari.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
318 tuntia
1. orientointi vko 49
2. orientointi vko 10
harjoittelu vko 11-18
harjoittelu seminaari vko 19
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
x
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opiskelija osaa soveltaa teoriatietoa käytännön harjoittelutilanteissa. Hän osaa kuvata keskeisiä johtamisen osa-alueita, joita pohtii kirjallisissa töissään. Opiskelija osoittaa kriittistä ajattelua ja osaa nimetä kehittämistarpeita ja niihin vaihtoehtoisia ratkaisuja. Osaa arvioida omia kehittymistarpeitaan.
Hylätty: Opiskelija ei osaa yhdistää teoriatietoa käytännön tilanteisiin. Opiskelija ei osaa käyttää johtamisen ja kehittämisen keskeisiä käsitteitä. Hän ei tunnista palveluorganisaatioiden kehittämistarpeita tai ei löydä niiden kehittämiseen tarvittavia ratkaisuja. Opiskelija ei tunnista omia kehittymistarpeitaan.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppimistehtävät
Esitietovaatimukset
Tutkinto-ohjelman perus- ja ammattiopinnot pääsääntöisesti.
Lisätiedot
Harjoittelua edeltää johtamisen, henkilöstöhallinnon ja kehittämisen teoriaopinnot.