Palveluprosessien laadun kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: CA00CL41-3004
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
19.04.2021 - 06.03.2022
Ajoitus
07.03.2022 - 15.05.2022
Laajuus
5 op
Yksikkö
SeAMK Ruoka
Toimipiste
SeAMK Seinäjoki, Frami
Opetuskielet
- Suomi
Tutkinto-ohjelma
- Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Opettaja
- Kirta Nieminen
Vastuuhenkilö
Jukka Kauppila
Opiskelijaryhmät
-
RESTO20Restonomi (AMK), Ravitsemispalvelut
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa, kuvata, analysoida ja kehittää organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija hallitsee asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja osaa vastata palvelu- ja tuotantoprosessien laadusta ja kannattavuudesta. Opiskelija osaa hyödyntää eri menetelmiä prosessisuunnittelussa. Opiskelija osaa johtaa, vertailla ja kehittää tuotteiden ja palveluiden kustannustehokasta ja kestävää hankintaprosessia.
Sisältö
Prosessisuunnittelu
Laadunhallinta ja -varmistus, laatujärjestelmät
Kestävät hankinta-, palvelu- ja tuotantoprosessit
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja oppimistehtävä
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan kokonaistyömäärä 135 h, josta kontaktiopetus 24 h (läsnäolo, oppimistehtävät ja itsenäinen opiskelu 111 h)
Arviointiasteikko
1-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa tunnistaa organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija tiedostaa asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja osaa tulkita palvelu- ja tuotantoprosessien laatua ja kannattavuutta. Opiskelija tunnistaa prosessisuunnittelussa käytettävät menetelmät. Opiskelija tiedostaa kuinka tuotteiden ja palveluiden kustannustehokasta ja kestävää hankintaprosessia hallitaan.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osaa tunnistaa ja kuvata organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija hallitsee asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun ja osaa arvioida palvelu- ja tuotantoprosessien laatua ja kannattavuutta. Opiskelija osaa hyödyntää eri menetelmiä prosessisuunnittelussa. Opiskelija osaa hallita tuotteiden ja palveluiden kustannustehokasta ja kestävää hankintaprosessia.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa tunnistaa, kuvata, analysoida ja kehittää organisaation palvelu- ja tuotantoprosesseja. Opiskelija hallitsee asiakaslähtöisen prosessisuunnittelun tavoitteet ja osaa vastata palvelu- ja tuotantoprosessien laadusta ja kannattavuudesta. Opiskelija osaa hyödyntää eri menetelmiä laaja-alaisesti prosessisuunnittelussa. Opiskelija osaa johtaa, vertailla ja kehittää tuotteiden ja palveluiden kustannustehokasta ja kestävää hankintaprosessia.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen (läsnäolovaatimus 80 %), kirjalliset tehtävät, oppimistehtävä
Esitietovaatimukset
- Elintarvikkeet ravitsemuksessa tai Elintarvikkeet ja ravitsemus
- Elintarviketurvallisuus ja mikrobiologia
- Ruokapalvelujen laadun kehittäminen