Siirry suoraan sisältöön

Brändin hallinta (3op)

Toteutuksen tunnus: LT00BT74-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.05.2021 - 24.09.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.10.2021 - 12.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 68
Koulutus
Tradenomi (AMK), Pk-yrittäjyys
Opettajat
Terhi Anttila
Opintojakso
LT00BT74

Arviointiasteikko

1-5

Sisällön jaksotus

- Brändin määrittely
- Brändin tavoitemielikuva, persoonallisuus, ydinlupaus ja arvot
- Tavaramerkki
- Brändien merkitys kuluttajille ja organisaatioille
- Brändin rakentaminen
- Brändin suorituskyvyn mittaus
- Brändin elinkaaren hallinta

Tavoitteet

Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa tunnistaa ja soveltaa brändin rakentamisen keinoja. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella, rakentaa, kehittää ja johtaa brändejä.

Sisältö

- Brändin määrittely
- Brändin tavoitemielikuva, persoonallisuus, ydinlupaus ja arvot
- Tavaramerkki
- Brändien merkitys kuluttajille ja organisaatioille
- Brändin rakentaminen
- Brändin suorituskyvyn mittaus
- Brändin elinkaaren hallinta

Oppimateriaalit

-Ahto, O., Kahri, A., Kahri, T. ja Mäkinen, M. (2016). Bulkista brändiksi. Käsikirja kasvuun ja kannattavuuteen.
-Sounio, Lisa (2010). Brändikäs
-Malmelin, M. ja Hakala, J. (2007). Radikaali brändi
-Laakso, H. (2003). Brandit kilpailuetuna. Miten rakennan ja kehitän tuotemerkkiä
-Aaker, D. (2002). Building Strong Brands
-Opintojakson moodle-sivustolla oleva materiaali (luentokalvot ja artikkelit)

Opetusmenetelmät

- Luentovideot
- Itsenäinen työskentely (oppimistehtävät)
- Palaute ja ohjaus

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä 80 h:
- Luentovideot
- Itsenäinen työskentely (oppimistehtävät)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät. Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa tunnistaa brändin rakentamisen keinoja.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin. Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa ja soveltaa tunnistaa brändin rakentamisen keinoja hyvin. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella ja rakentaa brändejä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi. Opiskelija osaa selittää brändin rakentamisen merkityksen yrityksen kilpailuedun saavuttamisessa ja yrityksen markkina-aseman löytämisessä. Opiskelija osaa tunnistaa ja soveltaa brändin rakentamisen keinoja erinomaisesti. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella, rakentaa, kehittää ja johtaa brändejä.

Siirry alkuun