Ohjelmoinnin perusteet 2 (4op)
Toteutuksen tunnus: KL25AB10453-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 19.09.2020 - 01.11.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.10.2020 - 20.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Insinööri (AMK), Automaatiotekniikka
- Opettajat
- Hilkka Niemelä
- Opintojakso
- KL25AB10453
Arviointiasteikko
1-5
                    
Sisällön jaksotus
Käyttöliittymäkomponentit, layoutit ja tapahtumien liittäminen komponentteihin. Olioiden käyttö.
                    
Tavoitteet
Tavoitteena on ohjelmoinnin perusrakenteiden hallinnan syventäminen ja olio-ohjelmoinnin perusteiden omaksuminen sekä graafisen käyttöliittymän peruskomponenttien käytön tekniikan hallinta. Kurssin jälkeen opiskelija osaa määritellä olion ja ohjelmoida pienehkön graafisella käyttöliittymällä varustetun sovelluksen. Vahvistetaan perustaa ohjelmointitaidoille, jotka ovat tärkeitä kestävän kehityksen ja kustannustehokkaan toiminnan kannalta.
                    
Sisältö
Käyttöliittymäkomponentit, layoutit ja tapahtumien liittäminen komponentteihin. Olioiden määrittely ja käyttö. Ohjelmointivälineinä käytetään kansainvälisesti tunnettuja ohjelmointialustoja.
                    
Oppimateriaalit
Luentomoniste ja .NET-kirjasto
                    
Opetusmenetelmät
Luennot ja ohjelmointiharjoitukset
                    
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Viimeisellä lähiopetusviikolla
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä: 100 h
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2): Opiskelija osaa määritellä olion ja ohjelmoida graafisen  käyttöliittymän.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3-4); Opiskelija osaa soveltaa keskeisimpiä käyttöliittymäkomponentteja ja osaa käyttää olioita harjoitustyössään.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5): Opiskelija osaa soveltaa monipuolisesti erilaisia käyttöliittymäkomponentteja ja luoda sovelluksessa käyttämiään olioita omassa harjoitustyössään.
                    
Esitietovaatimukset
Ohjelmoinnin perusteet 1
                    
