Siirry suoraan sisältöön

Ennakointimenetelmät (5op)

Toteutuksen tunnus: 2E00BT17-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2019 - 30.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.09.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Kulttuurituottaja (ylempi AMK)
Opettajat
Jaana Liukkonen
Opintojakso
2E00BT17

Tavoitteet

Opiskelija osaa

- soveltaa ennakointimenetelmää osana tuotteiden ja palveluiden kysynnän ennakointia
- arvioida skenaarioajattelun roolia osana ammatillista asiantuntijuuttaan
- perustellen arvioida erilaisten visioiden ja päämäärien realistisuutta strategisessa suunnittelussa ja johtamisessa

Sisältö

- tulevaisuusajattelun ja ennakoinnin käsitteet
- ennakointitiedon hankinta, analysointi ja tulkinta, olemassa olevan ennakointitiedon lähteet
- erilaisiin tulevaisuudentutkimuksen menetelmiin perehtyminen (mm. Skenaario- ja delfoimenetelmä )
- megatrendit ja hiljainen tieto ennakoinnin kehyksenä

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on soveltanut ennakointimenetelmää ja perustellut arvioitaan strategisten päämäärien realistisuudesta osin oikeaa käsitteistöä soveltaen. Opiskelija arvioi omaa ennakointimenetelmien osaamistaan. Opiskelija on osallistunut työskentelyyn ohjeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (4-3): Opiskelija on soveltanut ammattitaitoisesti ennakointimenetelmää ja perustellut arvioitaan strategisten päämäärien realistisuudesta ammattimaisesti ja oikeaa käsitteistöä soveltaen. Opiskelija arvioi perustellen omaa ennakointimenetelmien osaamistaan. Opiskelijan osallistuminen työskentelyyn on ollut aktiivista.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5): Opiskelija on soveltanut harkiten, luovasti ja ammattitaitoisesti ennakointimenetelmää ja perustellut arvioitaan strategisten päämäärien realistisuudesta ammattimaisesti ja oikeaa käsitteistöä erinomaisesti soveltaen. Opiskelija arvioi kriittisesti ja perustellen omaa ennakointimenetelmien osaamistaan. Opiskelijan osallistuminen työskentelyyn on ollut aktiivista ja rakentavaa.

Siirry alkuun