Sosiaalinen media yritysviestinnässä (3op)
Toteutuksen tunnus: LTVVO108-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 07.10.2019 - 15.12.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.01.2020 - 15.03.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 25
- Koulutus
- Vapaasti valittavat opinnot
Arviointiasteikko
1-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä. Opiskelija osaa itsenäisesti tuottaa yritysviestinnän näkökulmasta sosiaaliseen mediaan soveltuvaa tekstiä ja hyödyntää sosiaalista mediaa yritysviestinnän viestintäkanavana.
Sisältö
- Sosiaalinen media
- Erilaiset sosiaalisen median kanavat ja niiden käyttötavat yritysviestinnässä
- Sosiaalisen median hyödyntäminen yritysviestinnässä
Aika ja paikka
Virtuaalinen
Oppimateriaalit
Kortetsuo, K. 2014. Sano se someksi. 1 : Ammattilaisen käsikirja sosiaaliseen mediaan. Helsinki: Kauppakamari.
Kortetsuo, K. 2014. Sano se someksi 2: Organisaation käsikirja sosiaaliseen mediaan. Helsinki: Kauppakamari.
Opetusmenetelmät
Virtuaalinen opintojakso, verkkotehtävät ja -keskustelut
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei ole.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Valinnaista toteutustapaa ei ole.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä 81 h:
Verkkotehtäviä ja keskusteluun osallistumista noin 35 h
Ryhmä-/yksilötehtävät noin 20 h
Materiaaleihin itsenäistä perehtymistä noin 25 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija osallistuu keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin. Opiskelija osaa tuoda esiin sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä mutta perehtyneisyys taustamateriaaleihin on vielä heikkoa tai satunnaista. Opiskelija tuo heikosti esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo esiin kykynsä hyödyntää sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osallistuu erittäin aktiivisesti keskusteluryhmän keskusteluihin ja ottaa kantaa/vastaa siellä luennoitsijan esittämiin kysymyksiin tuoden esiin myös kykynsä tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet yritysviestinnässä sekä perehtyneisyyden taustamateriaaleihin. Opiskelija tuo erinomaisesti esiin kykynsä hyödyntää monipuolisesti sosiaalista mediaa ja sen eri kanavien mahdollisuuksia yritysviestinnässä.
Esitietovaatimukset
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Lisätiedot
Virtuaalikurssi