Integroidun markkinointiviestinnän suunnittelu (6op)
Toteutuksen tunnus: LT00BE39-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.10.2019 - 16.03.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.03.2020 - 11.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 6 op
- Lähiosuus
- 6 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tradenomi (AMK), Liiketalous
- Opettajat
- Terhi Anttila
- Opintojakso
- LT00BE39
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja tunnistaa integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen yrityksen liiketoiminnassa. Opiskelija osaa suunnitella ja arvioida tavoitteellista markkinointiviestintää sekä strategisella että operatiivisella tasolla. Opiskelija osaa laatia integroidun sekä sitä tukevan digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelman. Opiskelija osaa analysoida, suunnitella ja kehittää yrityksen markkinointiviestinnän toimenpiteitä yrityksen strategisten tavoitteiden mukaisesti.
Sisältö
- Markkinointiviestinnän keinot
- Markkinointiviestinnän toteuttaminen ja arviointi
- Integroidun markkinointiviestinnän suunnittelu
- Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnittelu
- Digitaalinen media ja internetmarkkinointi
- Markkinointi sosiaalisessa mediassa ja mobiilimarkkinointi
- Markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- Toimeksiannon laatiminen mainostoimistolle
Oppimateriaalit
-Kortesuo, K. 2014a. Sano se someksi 1. Ammattilaisen käsikirja sosiaaliseen mediaan. Helsinki: Kauppakamari.
-Kortesuo, K. 2014b. Sano se someksi 2. Organisaation käsikirja sosiaaliseen mediaan. Helsinki: Kauppakamari.
-Siniaalto, M. 2014. Sosiaalisen median menestysreseptit. Helsinki: Helsingin Seudun Kauppakamari. Helsingin Kamari Oy & Marika Siniaalto.
-Juslén, J. 2011. Nettimarkkinoinnin karttakirja. Helsinki: Tietosykli.
-Kananen, J. 2013. Digimarkkinointi ja sosiaalinen media liiketoiminnassa. Miten yritykset voivat saavuttaa tuloksia digimarkkinoinnilla ja sosiaalisella medialla?. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
-Karjaluoto, H. 2010. Digitaalinen markkinointiviestintä : esimerkkejä parhaista käytännöistä yritys- ja kuluttajamarkkinointiin. Helsinki: Docendo.
-Fill, Chris. 2006. Marketing communications : engagements, strategies and practice. Prentice Hall.
-Vuokko, Pirjo. 2003. Markkinointiviestintä merkitys, vaikutus ja keinot.
-Opintojakson moodle-sivustolla oleva materiaali
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali.
Opetusmenetelmät
-Luennot
-Ryhmätyö
-Itsenäinen työskentely
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä 160 h
- luennot
- ryhmätyöskentely
- itsenäinen työskentely
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa perustasolla suunnitella ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa suunnitella, arvioida ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun ja digitaalisen markkinointiviestinnän merkityksen. Hän osaa kiitettävästi suunnitella, arvioida ja toteuttaa markkinointiviestintää tavoitteellisesti ja integroidusti.
Esitietovaatimukset
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa