Suunnitelmallinen markkinointi (5op)
Toteutuksen tunnus: 2B00BP27-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.10.2019 - 20.03.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.03.2020 - 30.04.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kulttuurituottaja (AMK)
- Opettajat
- Miia Koski
- Opintojakso
- 2B00BP27
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitelmallisen markkinoinnin strategisen ja operatiivisen prosessin, peruskäsitteet ja kilpailukeinot
- analysoida markkinoinnin ajankohtaisia teemoja
Sisältö
- Nykyaikainen markkinointiajattelu
- Sisäinen ja ulkoinen markkinointi
- Markkinoinnin toimintaympäristöjen analysointi
- Segmentointi
- Asemointi
- Markkinointistrategiat, tavoitteet ja mittarit
- Markkinoinnin kilpailukeinot
- Markkinoinnin ajankohtaiset teemat: some-markkinointi
Oppimateriaalit
Bergström & Leppänen. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Otavan Kirjapaino Oy. Keuruu 2019
Opintojakson alkaessa ilmoitetaan muut oppimateriaali
Opetusmenetelmät
Teoria luento-opetus ja case harjoitus
Verkko-opetus ja Moodle tentti
Itsenäiset verkko-opinnot
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelijan kokonaistyömäärä 135 h, josta
Kontaktiopetus 10h
Verkkoopetus 9h
Itsenäinen verkko-opiskelu 116 t
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija hallitsee suunnitelmallisen markkinoinnin osaamistavoitteiden mukaiset tiedot ja taidot. Hän osaa soveltaa tyydyttävästi markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida suunnitelmallisen markkinointiin liittyviä tietoja ja taitoja. Hän tunnistaa markkinoinnin eri osa-alueiden yhteydet toisiinsa. Hän osaa soveltaa markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida suunnitelmallisen markkinointiin liittyviä tietoja ja taitoja. Hän osaa analysoida markkinoinnin eri osa-alueiden yhteyksiä toisiinsa. Hän osaa soveltaa erinomaisesti markkinoinnin perusteita käytännön tilanteisiin.
Lisätiedot
Kurssi on kaksikielinen, jos opintojaksolle tulee vaihto-opiskelijoita