Johtaminen ja laadunhallinta fysioterapiassa (2op)
Toteutuksen tunnus: KG10CAO02-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.08.2019 - 23.09.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.09.2019 - 29.11.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Fysioterapeutti (AMK)
- Opettajat
- Riitta Kiili
- Katriina Kuhalampi
- Tarja Svahn
- Opintojakso
- KG10CAO02
Tavoitteet
Opiskelija
- perehtyy strategisen johtamisen ja henkilöstöjohtamisen perusteisiin ja käsitteisiin 
- osaa selittää johtamisen, kehittämisen ja laadunhallinnan merkityksen organisaation toiminnalle
- ymmärtää johtamisen ja laatutyön merkityksen fysioterapiaorganisaatiossa ja osaa arvioida organisaation laatutyön vaihetta
                    
Sisältö
- henkilöstöjohtamisen perusteet (itsensä johtaminen, alaistaidot, rekrytointi, perehdyttäminen, kehityskeskustelut, johtaminen ja työhyvinvointi)
- strategisen johtamisen käsitteet (visio, missio, strategia, arvot) - palveluorganisaation tuloksellisuus (BSC- mittari)
- palveluorganisaation laadunhallinta (ITE-mittari, EFQM)
                    
Oppimateriaalit
Kari Jokiranna osuus: Luennoitsijan jakama materiaali.
                    
Opetusmenetelmät
Kari Jokirannan osuus: Luennot ja opetuskeskustelut
                    
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kari Jokirannan osuus: Luennot 8h, tentti 1h
                    
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
- Opiskelija ei kykene arvioimaan ja kehittämään oma-aloitteisesti toimintaansa. Hän ei perustele ratkaisujaan teoreettisesti eikä näyttöön perustuen
- Opiskelija ei kyken osoittamaan toiminnallaan ymmärtävänsä johtamisen, kehittämisen ja laadunhallinnan merkitystä työyhteisössä.
                    
Arviointikriteerit, hyvä (3)
- Opiskelija osoittaa toiminnallaan ymmärtävänsä johtamisen, kehittämisen ja laadunhallinnan keskeisiä periaatteita työyhteisössä.
                    
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
- Opiskelija löytää ratkaisuja uusissa, yllättävissä tilanteissa, arvioi ja kehittää oma-aloitteisesti toimintaansa. Hän perustelee ratkaisujaan teoreettisesti ja näyttöön perustuen
- Opiskelija osoittaa toiminnallaan ymmärtävänsä johtamisen, kehittämisen ja laadunhallinnan merkityksen työyhteisössä
                    
