Ruokatuoteteknologian perusteet (5op)
Toteutuksen tunnus: 8B00BS96-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.04.2019 - 19.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.01.2020 - 08.03.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Insinööri (AMK), Bio- ja elintarviketekniikka
- Opettajat
- Jarmo Alarinta
- Merja Kyntäjä
- Matti-Pekka Pasto
- Kristiina Peltoniemi
- Opintojakso
- 8B00BS96
Sisällön jaksotus
Tasks and portfolio
Tavoitteet
- Opiskelija osaa tunnistaa ja tulkita perusilmiöitä ruokatuotteiden valmistusprosesseista
- Opiskelija osaa antaa esimerkkejä ruokateollisuuden valmistusmenetelmistä
Sisältö
Syvennytään ruokateknologian ilmiöihin kokeellisen työn kautta seuraavista aiheista
- vehnäleivonta
- leivonta hapanjuurella
- sokerileivonta
- lihatuotteen valmistus
- tuorejuuston valmistaminen
- jogurtin valmistaminen
- oluen valmistaminen
- mehun puristaminen.
Oppimateriaalit
Opettajan materiaali
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitustyöt
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Työmäärä yhteensä: 135 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 50 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 85 h
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Opiskelija on esittänyt hyväksytysti annetut tehtävät/osiot. Opiskelija tuntee ja hallitsee tyydyttävässä määrin aiheeseen liittyvät ilmiöt, peruskäsitteet ja menetelmät.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Opiskelija on esittänyt hyväksytysti annetut tehtävät/osiot ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija tuntee aiheeseen liittyvät ilmiöt, peruskäsitteet ja menetelmät sekä kykenee soveltamaan niitä tavanomaisten kysymysten ratkaisemisessa. Opiskelija kykenee yhdistämään oppimansa aiempiin kokemuksiinsa aihepiiristä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on esittänyt hyväksytysti annetut harjoitustyöt ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija tuntee ruokateknologiaan liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät sekä osaa soveltaa niitä tavanomaisten kysymysten ratkaisemisessa. Opiskelija on osoittanut kykyä luoda aihepiirin puitteissa uusia merkityksiä ja ajatuksia aiemmin oppimaansa