Siirry suoraan sisältöön

Ruokatuoteteknologian perusteet (5op)

Toteutuksen tunnus: 8B00BS96-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.04.2019 - 19.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2020 - 08.03.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Insinööri (AMK), Bio- ja elintarviketekniikka
Opettajat
Jarmo Alarinta
Merja Kyntäjä
Matti-Pekka Pasto
Kristiina Peltoniemi
Opintojakso
8B00BS96

Sisällön jaksotus

Tasks and portfolio

Tavoitteet

- Opiskelija osaa tunnistaa ja tulkita perusilmiöitä ruokatuotteiden valmistusprosesseista
- Opiskelija osaa antaa esimerkkejä ruokateollisuuden valmistusmenetelmistä

Sisältö

Syvennytään ruokateknologian ilmiöihin kokeellisen työn kautta seuraavista aiheista
- vehnäleivonta
- leivonta hapanjuurella
- sokerileivonta
- lihatuotteen valmistus
- tuorejuuston valmistaminen
- jogurtin valmistaminen
- oluen valmistaminen
- mehun puristaminen.

Oppimateriaalit

Opettajan materiaali

Opetusmenetelmät

Luennot, harjoitustyöt

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Työmäärä yhteensä: 135 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 50 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 85 h

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija on esittänyt hyväksytysti annetut tehtävät/osiot. Opiskelija tuntee ja hallitsee tyydyttävässä määrin aiheeseen liittyvät ilmiöt, peruskäsitteet ja menetelmät.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija on esittänyt hyväksytysti annetut tehtävät/osiot ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija tuntee aiheeseen liittyvät ilmiöt, peruskäsitteet ja menetelmät sekä kykenee soveltamaan niitä tavanomaisten kysymysten ratkaisemisessa. Opiskelija kykenee yhdistämään oppimansa aiempiin kokemuksiinsa aihepiiristä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on esittänyt hyväksytysti annetut harjoitustyöt ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija tuntee ruokateknologiaan liittyvät peruskäsitteet ja menetelmät sekä osaa soveltaa niitä tavanomaisten kysymysten ratkaisemisessa. Opiskelija on osoittanut kykyä luoda aihepiirin puitteissa uusia merkityksiä ja ajatuksia aiemmin oppimaansa

Siirry alkuun