Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin ja myynnin perusteet (5op)

Opintojakson tunnus: KD07APMA123

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet, hänelle kehittyy markkinointilähtöinen ajattelutapa ja hän osaa myös toimia asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opintojakson suoritettuaan opiskelija: ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä, osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä, osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa, ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.

Sisältö

Markkinoinnin merkitys ja tehtävät, nykyaikainen markkinointiajattelu, markkinoinnin toimintaympäristöt, segmentointi, markkinoinnin kilpailukeinot

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kiitettävä (5)
Opiskelija on tehnyt harjoitustyöt kiitettävästi ja osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti kurssilla opiskeluun. Opiskelija hallitsee kiitettävästi markkinoinnin peruskäsitteet, hänelle in kehittynyt syvällinen markkinointilähtöinen ajattelutapa ja hän osaa myös toimia kiitettävästi asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija ymmärtää syvällisesti asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa kiitettävästi analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Hän osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa kiitettävästi markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.
Hyvä (4-3)
Opiskelija on tehnyt harjoitustyöt hyvin ja osallistunut aktiivisesti kurssilla opiskeluun. Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet, hänelle on kehittynyt markkinointilähtöinen ajattelutapa ja hän osaa myös toimia kiitettävästi asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa hyvin analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Hän osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa hyvin markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.
Tyydyttävä (2-1)
Opiskelija on tehnyt harjoitustyöt ja osallistunut kurssilla opiskeluun. Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin peruskäsitteet, hänelle on kehittynyt markkinointilähtöinen ajattelutapa ja hän osaa myös toimia tyydyttävästi asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa tyydyttävästi analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Hän osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa tyydyttävästi markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa

Oppimateriaalit

Bergström, S & Leppänen, A. (2003). Yrityksen asiakasmarkkinointi

Toteutustavat

Luennot ja pienryhmätyöskentely

Siirry alkuun