Siirry suoraan sisältöön

Asiakkaan kohtaaminen ja kokemuksellisuus (4op)

Opintojakson tunnus: CA00BI47

Opintojakson perustiedot


Laajuus
4 op
Vastuuhenkilö
Paula Juurakko
Ilkka Latomäki

Osaamistavoitteet

Opiskelija perehtyy matkailuun ilmiönä ja erityisesti ruokamatkailuun. Opiskelija ymmärtää palvelun, palvelujen tuottamisen ja myynnin erityispiirteet. Opiskelija oppii tiedostamaan asiakkaan odotukset ja toimii palvelutilanteen edellyttämällä tavalla. Opiskelija ymmärtää työelämässä ja asiakaspalvelussa tarvittavat käytöstavat ja tapakulttuurin. Opiskelija hallitsee tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot. Opiskelija oppii elämyksellisyyden ja vieraanvaraisuuden keskeisen merkityksen ruoka- ja matkailuelinkeinon laatutekijänä. Opiskelija ymmärtää, mistä elämyskokemukset syntyvät ja mikä on asiakaskohtaamisen merkitys elämysperusteisessa ruokapalvelussa.

Sisältö

- matkailu ilmiönä
- ruoka osana matkailua ja ruokamatkailu
- palvelun perusteet ja erityispiirteet
- käytös- ja tapakulttuuri
- tarjoilujärjestelmät
- alkoholianniskelun perusteet
- ruokapalvelun esteettisyys ja elämyksellisyys
- asiakaspalvelun perusteet
- anniskelupassin suorittaminen

Esitietovaatimukset

Edeltäviä opintoja ei tarvita

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Opiskelija ymmärtää matkailun ilmiönä ja siihen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuottamiseen ja myyntiin sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyvät erityispiirteet. Opiskelija ymmärtää työelämän ja asiakaspalvelun tapakulttuurin. Opiskelija osaa tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot. Opiskelija tuntee elämyksellisyyden ja vieraanvaraisuuden keskeisen merkityksen ruoka- ja matkailuelinkeinon laatutekijänä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija ymmärtää matkailun ilmiönä ja siihen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuottamiseen ja myyntiin sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyvät erityispiirteet ja osaa huomioida ne toiminnassaan hyvin. Opiskelija ymmärtää työelämän ja asiakaspalvelun tapakulttuurin ja osaa ottaa ne käytäntöön. Opiskelija osaa tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot hyvin. Opiskelija tuntee hyvin elämyksellisyyden ja vieraanvaraisuuden keskeisen merkityksen ruoka- ja matkailuelinkeinon laatutekijänä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hallitsee matkailun ilmiönä ja siihen liittyvät peruskäsitteet. Opiskelija ymmärtää palvelujen tuottamiseen ja myyntiin sekä asiakkaiden käyttäytymiseen liittyvät erityispiirteet ja osaa soveltaa niitä monipuolisesti toiminnassaan. Opiskelija ymmärtää työelämän ja asiakaspalvelun tapakulttuurin ja osaa soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija hallitsee tarjoilun sekä alkoholianniskelun perustaidot hyvin. Opiskelija tietää hyvin elämyksellisyyden ja vieraanvaraisuuden keskeisen merkityksen ruoka- ja matkailuelinkeinon laatutekijänä ja osaa soveltaa periaatteita käytäntöön.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alussa

Siirry alkuun