Avoin AMK, Polkuopetussuunnitelma, Tradenomi (AMK), Digitaalinen liiketoiminta, Verkkopainotteinen monimuotototeutus: POLKUMDIGI25
Opetussuunitelman tunnus: POLKUMDIGI25
- Kesto
- 1 vuotta (60 op)
- Aloituslukukausi
- Syksy 2025
- Opetuskieli
- suomi
Kuvaus
Tämä opetussuunnitelma on avoimen AMK:n polkuopiskelijoille (monimuoto- ja päiväopiskelijat). Opetussuunnitelma sisältää Tradenomi (AMK) digitaalisen liiketoiminnan ensimmäisen vuoden opinnot sekä perusopinnot. Avoimen AMK:n polkuopinnoissa tehdään jonkin verran myös henkilökohtaista opintojen suunnittelua.
TUTKINTO-OHJELMAN KUVAUS
Digitaalisen liiketoiminnan tutkinto-ohjelma johtaa tradenomin tutkintoon, jonka laajuus on 210 opintopistettä ja opiskeluaika 3,5 vuotta. Tutkinto-ohjelman tavoitteena on, että opiskelijat hallitsevat digitaalisen liiketoiminnan osa-alueet, ymmärtävät niiden merkityksen ja osaavat soveltaa osaamistaan käytännön tehtäviin sekä arvioida ja kehittää organisaatioiden liiketoimintaa datan, teknologian ja digitaalisten kanavien hyödyntämisen näkökulmasta.
Perusopintovaiheessa opiskelijat oppivat liiketoiminnan perusteet sekä teorian että käytännön tasolla, mukaan lukien digitaalisen liiketoiminnan erityispiirteet.
Ammattiopinnoissa opiskelijat syventävät osaamistaan erityisesti kolmella digitaalisen liiketoiminnan keskeisellä osa-alueella: data-analytiikassa, digitaalisessa markkinoinnissa ja tietojohtamisessa.
AMMATILLISET OSAAMISPROFIILIT
Digitaalisen liiketoiminnan tutkinto-ohjelmassa opiskelijat saavuttavat laaja-alaisia ja syvällisiä valmiuksia, jotka yhdistävät tietoja, taitoja ja asenteita. Nämä kompetenssit mahdollistavat menestyksekkään toimimisen sekä kotimaisessa että kansainvälisessä toimintaympäristössä, ottaen huomioon erityisesti digitaalisen liiketoiminnan vaatimukset ja mahdollisuudet.
Yhteiset/yleiset kompetenssit ovat eri tutkinto-ohjelmille yhteisiä osaamisalueita, mutta niiden erityispiirteet ja tärkeys voivat vaihdella eri ammateissa ja työtehtävissä. Yleiset kompetenssit luovat perustan työelämässä toimimiselle, yhteistyölle ja asiantuntijuuden kehittymiselle. Yleiset kompetenssit esitetään Arenen (Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto) suosituksen mukaisesti seuraavasti: oppimaan oppiminen, eettisyys, työelämässä toimiminen, ennakoiva kehittäminen, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus sekä kestävä kehitys. Edellisten lisäksi Seinäjoen ammattikorkeakoulun tutkinto-opetuksessa painotetaan kaikille yhteisenä kompetenssina yrittäjyysosaamista.
Tutkinto-ohjelmakohtaiset kompetenssit muodostavat opiskelijan ammatillisen asiantuntijuuden kehittymisen perustan:
1. Laaja-alainen liiketoimintaosaaminen (yrittäjyysosaaminen, työyhteisöosaaminen, oppimisen taidot))
Liiketalouden tradenomi
- tunnistaa ja osaa kuvata yrityksen ydinprosessit ja ymmärtää liiketalouden eri osa-alueiden vaikutukset toisiinsa
- ymmärtää yrityksen toiminnan ja liiketoimintaympäristön vuorovaikutuksen sekä omaksuu yrittäjyyden ja yrittäjämäisen tavan toimia
- ymmärtää kannattavan yritystoiminnan perusteet ja osaa analysoida yrityksen toimintaa ja riskejä
- ymmärtää yksilön vaikutuksen työyhteisön toimintaan ja osaa toimia tuloksellisesti
- ymmärtää viestinnän merkityksen ja luo aktiivisesti sekä sisäisten että ulkoisten sidosryhmien välisiä vuorovaikutussuhteita myös globaalissa liiketoimintaympäristössä
2. Liiketalouden syventävä osaaminen (oppimisen taidot, kansainvälistymisosaaminen, yrittäjyysosaaminen)
Liiketalouden tradenomi omaa liiketalouden osa-alueiden syvällistä osaamista henkilökohtaisen opiskelusuunnitelmansa mukaisella osaamisalueella (markkinointi, taloushallinto, johtaminen ja yrityksen kehittäminen, digitaalinen liiketoiminta, kansainvälinen liiketoiminta)
3. Liiketalouden menetelmäosaaminen (innovaatio-osaaminen, eettinen osaaminen, digitaalinen liiketoiminta)
Digitaalisen liiketoiminnan tradenomi
- hallitsee digitaalisen liiketoiminnan syvällisen osaamisen hankinnassa ja omaksumisessa tarvittavan tutkimus- ja kehittämistoiminnan perusteet eettiset asiat huomioiden
- osaa soveltavaa talousmatematiikkaa ja tilastollisia menetelmiä hyödyntäen tarvittavia tietojärjestelmiä
- omaa riittävät taidot laadullisten ja määrällisten tutkimusmenetelmien soveltamisessa
4. Liiketalouden soveltava osaaminen (innovaatio-osaaminen, laadunhallintaosaaminen, työyhteisöosaaminen)
Liiketalouden tradenomi
- osaa soveltaa liiketalouden teorioita ja kykenee luovaan ongelmanratkaisuun, mm. harjoittelussa, projektiopinnoissa ja opinnäytetyössä
- osaa soveltaa liiketalouden uusinta tietoa työyhteisössä
- osaa kehittää liiketoimintaprosesseja ja soveltaa laatuajattelua
- Tuntee data-analytiikan ja digitaalisten järjestelmien hyödyntämisen liiketoiminnan kehittämisessä.
Digitaalisen liiketoiminnan syventävää osaamista voidaan kuvata tarkemmin seuraavasti:
- Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija osaa analysoida pk-yrityksen liiketoimintaa digitalisaation näkökulmasta. Hän osaa hankkia ja räätälöidä yrityksen tietojärjestelmiä niin, että niillä voidaan tehostaa liiketoimintaa. Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntijalla on ohjelmoinnin perustaidot, joita hänellä on valmiudet kehittää edelleen. Hän kykenee toimimaan erilaisissa tietohallinnon tehtävissä.
- Tuntee data-analytiikan ja digitaalisten järjestelmien hyödyntämisen liiketoiminnan kehittämisessä. Hallitsee BI-työkalujen käytön ja ymmärtää niiden roolin päätöksenteossa. Ymmärtää digitaalisen markkinoinnin mittaamisen merkityksen ja osaa käyttää mittaustyökaluja tehokkaasti. Osaa analysoida dataa ja hyödyntää sitä liiketoiminnan kehittämisessä.
- Digitaalisen markkinoinnin asiantuntijana osaa suunnitella ja toteuttaa käytettävyydeltään toimivia verkkopalveluja ja niihin liittyvää grafiikkaa. Hallitsee digitaalisen markkinoinnin keskeiset alueet, kuten hakukoneoptimoinnin, sosiaalisen median markkinoinnin ja sähköpostimarkkinoinnin. Osaa hyödyntää erilaisia digitaalisia markkinointikanavia ja -työkaluja sekä kehittää yrityksen asiakaskokemusta digitaalisissa ympäristöissä.
- Tietojohtamisen osaajana tuntee ohjelmistoprojektien menetelmät ja ohjelmistojen elinkaaren käsitteet. Hallitsee tietojohtamisen perusteet ja kokonaisarkkitehtuurimallinnuksen työkalut. Ymmärtää, kuinka tiedolla johtaminen tukee liiketoimintaa ja organisaation kehitystä. Osaa johtaa ja kehittää tietojärjestelmähankkeita tehokkaasti.
Tutkinto-ohjelmaan kuuluu lisäksi tutkimus- ja kehittämistyön perusvalmiuksia antavia menetelmäopintoja, teoriaa käytäntöön soveltava harjoittelu sekä pääsääntöisesti yritysten tai muiden organisaatioiden toimeksiannosta tehtävä opinnäytetyö. Opiskelijoiden tarttumapintaa työelämään pyritään laajentamaan harjoittelun ja opinnäytetyön lisäksi tarjoamalla mahdollisuuksia osallistua yrityshankkeisiin ja antamalla hyvät valmiudet työnhakuun ja uraohjaukseen.
Opiskelijalla on monia mahdollisuuksia kartuttaa kansainvälistä osaamistaan, kokemustaan, ja kulttuurin välistä ymmärrystä tutkinto-opintojen eri vaiheissa. Tarjolla on mm. kansainvälisyyteen ja kulttuurien väliseen toimintaan liittyviä opintojaksoja sekä paljon mahdollisuuksia kielitaidon kartuttamiseen. Laaja kieliohjelma antaa mahdollisuuden kehittää ja laajentaa kielitaitoa. Tarjolla on opintoja ruotsin, englannin, saksan, ranskan, espanjan ja venäjän kielestä sekä suomesta vieraana kielenä.
Ulkomaille suuntautuvat opiskelu- ja harjoitteluvaihtojaksot antavat mahdollisuuden kokemusperäiseen kansainvälisyysosaamisen syventämiseen. Opiskelijalla on mahdollisuus tehdä kaksoistutkinto, jolloin hän saa tutkintotodistuksen sekä SeAMKista että ulkomaisesta yhteistyökorkeakoulusta. Kansainvälisyyden sisällyttäminen opintoihin luo hyvät valmiudet siirtyä valmistumisen jälkeen yhä monikulttuurisempaan ja globaalimpaan työelämään.
Kansainvälisten liikkuvuusjaksojen lisäksi tutkinto-ohjelmaan sisältyy mahdollisuuksia kotikansainvälistymiseen: kansainvälisyyden kokemiseen ja oppimiseen SeAMKin omalla kampuksella. Kansainväliset konferenssit ja seminaarit tuovat kampukselle kansainvälistä vuorovaikutusta ja mahdollisuuksia verkostoitua kansainvälisesti. Opiskelijoille tapahtumat ovat myös mahdollisuus kokea erilaista kansainvälisyyttä ja vahvistaa mm. omaa tietotaitoa. Toimiminen tutorina ulkomaisille opiskelijoille mahdollistaa kansainvälisyysoppimista ja tarjoaa mukavaa ja vapaamuotoisempaa kokemusta kansainvälisestä toiminnasta.
Kestävän kehityksen toteutuksessa huomioidaan eettisyys ja kaikki kestävän kehityksen ulottuvuudet. Kestävän kehityksen tavoitteena on auttaa opiskelijoita tiedostamaan yhteiskuntavastuu ja ymmärtämään kestävän kehityksen monidimensionaalinen merkitys myös työelämätaitona. Kaikille opiskelijoille tarjotaan mahdollisuus osallistua vapaasti valittavalle kestävän kehityksen opintojaksolle.
PEDAGOGISET TOIMINTAMALLIT
Digitaalisen liiketoiminnan tutkinto-ohjelman oppimisessa toteutetaan SeAMKin kulloinkin voimassa olevaa strategiaa. Oppiminen tähtää soveltavan osaamisen kehittymiseen asiantuntijuudessa ja tietoa tuotetaan tutkimustietoon perustuvista luotettavista lähteistä, niin käytännön konteksteista kuin teoreettisista lähtökohdista. Osaamista voidaan osoittaa monella tavalla ja osaamisen arvioinnissa sovelletaan osaamisperustaisuutta.
Oppimisessa otetaan huomioon oppijan aikaisemmat tiedot ja tulkinnat ja autetaan häntä kytkemään uusi opittava asia aikaisempaan tieto- ja kokemusperustaansa (sosiokonstruktivismi). Tämä oppimisnäkemys painottaa sosiaalista vuorovaikutusta sekä autenttisten tehtävien ja ympäristöjen merkitystä tiedon rakentamisessa. Sen mukaan on tärkeää ja olennaista kehittää opiskelijan käsitystä omista oppimistaidoistaan ja itsearviointitaidoistaan (metakognitiiviset taidot). Opiskelijan tietämistä (teoreettinen tieto), tekemistä (käytännöllinen tieto) ja olemista (identiteettityö) rakennetaan reflektoinnin kautta. Sopivia oppimismenetelmiä käyttäen autetaan opiskelijaa pohtimaan ja näkemään näiden kolmen osa-alueen yhteyksiä toisiinsa.
Sosiokontruktivistiseen oppimiseen perustuva konnektivismi hyödyntää verkkoympäristöjä oppimisessa. Sen keskiössä on jatkuva tietojen päivittäminen ja oppijan tietoisuus siitä, että todellisuus ja tieto ovat jatkuvasti muuttuvia.
Opiskelijat voivat suorittaa harjoittelun työn ohessa ensimmäisestä vuodesta alkaen joko omassa työorganisaatiossa tai muussa organisaatiossa tai yrityksessä, josta laaditaan analyyttisiä ja reflektoivia tehtäviä sekä ennen harjoittelua, sen kestäessä ja sen päätyttyä. Neljäntenä vuotena opiskelijat tekevät opinnäytetyön toimeksiantona.
Integrointia edistävinä oppimistehtävinä on käytössä oppimispäiväkirjat ja portfoliot, itsearvioinnit ja ryhmän vertaisarvioinnit.
Henkilökohtaisen opetussuunnitelman mukaisesti opintoja voidaan suorittaa yritysyhteistyöhankkeissa tai yritystallitoiminnassa omaa yritysideaa kehittäen.
Opetussuunnitelman kehittäminen ja työelämäyhteistyö
Opetussuunnitelman kehittäminen on jatkuva prosessi, jossa otetaan huomioon alueen yritysten ja muiden toimijoiden ilmaisemat osaamistarpeet, opiskelijoiden ja valmistuvien antama palaute sekä koulutusalan valtakunnallinen kehittämistyö. Työelämän edustajien kanssa järjestetään opetussuunnitelman kehittämispalavereita, ns. pyöreän pöydän tapaamisia. Keskeisiä informaatiolähteitä opetussuunnitelman kehittämisessä ovat valmistuneiden seurantatutkimusten tulokset, teknologisen kehityksen ja toimintaympäristön ennakointitieto sekä oma TKI-toiminta ja sen tulokset.
Osaamistavoitteet
Digitaalisen liiketoiminnan tutkinto-ohjelmasta valmistunut tradenomi tuntee yritystoiminnan kokonaisuuden ja liiketoimintaprosessit, korostaen erityisesti digitaalisten työkalujen ja teknologioiden hyödyntämistä tehokkuuden ja innovaatioiden lisäämiseksi. Hän on aloitteellinen ja omaa erinomaiset tiimityö-, viestintä- ja yhteistyötaidot sekä fyysisissä että digitaalisissa ympäristöissä.
Hän osaa etsiä, analysoida ja tulkita liiketoiminnassa tarvittavaa tietoa hyödyntäen digitaalisia järjestelmiä ja analytiikkatyökaluja. Hän osaa soveltaa hankkimaansa teoriatietoa käytäntöön, erityisesti kehittäessään ja uudistaessaan liiketoimintaa digitaalisten ratkaisujen ja alustojen avulla.
Hän osaa viestiä ammatillisesti, keskittyen erityisesti digitaalisen viestinnän ja globaalin yhteistyön työkaluihin.
Hänellä on valmiudet toimia itsenäisenä yrittäjänä ja asiantuntijatehtävissä hyödyntäen digitaalisia ekosysteemejä, innovatiivisia liiketoimintamalleja ja ketteriä toimintatapoja menestyäkseen kilpailluilla markkinoilla ja dynaamisissa ympäristöissä.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
| Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2025-2026 | Syksy 2025 | Kevät 2026 | 1. / 2025 | 2. / 2025 | 3. / 2026 | 4. / 2026 | 5. / 2026 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| POLKUMDIGI25-1001 |
PERUSOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
37 | ||||||||
| POLKUMDIGI25-1002 |
SEAMKIN YHTEISET PERUSOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
13 | ||||||||
| POLKUMDIGI25-1003 |
Opiskelutaidot
(Valitaan kaikki ) |
10 | ||||||||
| XX00DM02 | Korkeakouluopiskelu ja urasuunnittelu | 2 | 2 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | 0.3 | 0.3 | 0.3 |
| XX00DM03 | Tieto- ja viestintätekniikka | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||
| XX00DM04 | Viestintätaidot | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||
| POLKUMDIGI25-1004 |
Yrittäjyys ja innovaatiotoiminta
(Valitaan kaikki ) |
3 | ||||||||
| XX00DM05 | Yrittäjyyden perusteet | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||
| POLKUMDIGI25-1005 |
TUTKINTO-OHJELMAN PERUSOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
24 | ||||||||
| LT00DS03 | Laskentatoimen perusteet | 5 | 5 | 5 | 1.7 | 1.7 | 1.7 | |||
| LT00DS04 | Markkinoinnin perusteet | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||
| LT00DB44 | Verkot ja pilvipalvelut | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | |||
| LT00DC14 | Oikeustieteen perusteet | 4 | 4 | 4 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||
| LTYP105 | Kansantalouden perusteet | 4 | 4 | 4 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||
| LT00DB42 | Digitalisaatio liiketoiminnassa | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||
| LT00DR65 | Laitteistot ja käyttöjärjestelmät | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||
| POLKUMDIGI25-1006 |
AMMATTIOPINNOT
(Valitaan opintopisteitä: 34 ) |
34 | ||||||||
| POLKUMDIGI25-1007 |
TUTKINTO-OHJELMAN YHTEISET AMMATTIOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
7 | ||||||||
| LT00DK37 | Yrityksen taloushallinto | 4 | 4 | 4 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||
| LT00CL10 | Taulukkolaskenta | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | |||
| POLKUMDIGI25-1008 |
TUTKINTO-OHJELMAN YHTEISET KIELIOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
6 | ||||||||
| LTYKEN101 | English at Work 1 | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||
| LT00DC26 | English at Work 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | |||
| Yhteensä | 60 | 50 | 23 | 27 | 11.5 | 11.5 | 8.9 | 8.9 | 8.9 |
Liiketalous, PK kompetenssit
|
1 Laaja-alainen liiketoimintaosaaminen
- tunnistaa ja osaa kuvata yrityksen ydinprosessit ja ymmärtää liiketalouden eri osa-alueiden vaikutukset toisiinsa |
| Korkeakouluopiskelu ja urasuunnittelu |
| Viestintätaidot |
| Yrittäjyyden perusteet |
| Laskentatoimen perusteet |
| Markkinoinnin perusteet |
| Oikeustieteen perusteet |
| Kansantalouden perusteet |
| Digitalisaatio liiketoiminnassa |
| Yrityksen taloushallinto |
| Taulukkolaskenta |
| English at Work 1 |
| English at Work 2 |
|
2 Liiketalouden syventävä osaaminen
Omaa liiketalouden osa-alueiden syvällistä osaamista henkilökohtaisen opiskelusuunnitelmansa mukaisella osaamisalueella (markkinointi, laskentatoimi, yrityshallinto/yrittäjyys, verkkopalvelut, kansainvälinen liiketoiminta) |
| Taulukkolaskenta |
| English at Work 2 |
|
3 Liiketalouden menetelmäosaaminen
- hallitsee liiketalouden syvällisen osaamisen hankinnassa ja omaksumisessa tarvittavan tutkimus- ja kehittämistoiminnan perusteet |
| Tieto- ja viestintätekniikka |
| Taulukkolaskenta |
|
4 Liiketalouden soveltava osaaminen
- osaa soveltaa liiketalouden teorioita ja kykenee luovaan ongelmanratkaisuun, mm. harjoittelussa, projektiopinnoissa ja opinnäytetyössä |
| Tieto- ja viestintätekniikka |
| Viestintätaidot |
| Verkot ja pilvipalvelut |
| Laitteistot ja käyttöjärjestelmät |
| Luokittelemattomat |
amk:tutkintoon johtava koulutus
| 1 Perusopinnot |
| Korkeakouluopiskelu ja urasuunnittelu |
| Tieto- ja viestintätekniikka |
| Viestintätaidot |
| Yrittäjyyden perusteet |
| Laskentatoimen perusteet |
| Markkinoinnin perusteet |
| Verkot ja pilvipalvelut |
| Oikeustieteen perusteet |
| Kansantalouden perusteet |
| Digitalisaatio liiketoiminnassa |
| Laitteistot ja käyttöjärjestelmät |
| 2 Ammattiopinnot |
| Yrityksen taloushallinto |
| Taulukkolaskenta |
| English at Work 1 |
| English at Work 2 |
| 3 Vapaasti valittavat opinnot |
|
Ei liitettyjä opintojaksoja |
| 4 Harjoittelu |
|
Ei liitettyjä opintojaksoja |
| 5 Opinnäytetyö |
|
Ei liitettyjä opintojaksoja |
| Luokittelemattomat |
Ammattikorkeakoulujen yhteiset kompetenssit (AMK), 2022
Ammattikorkeakoulujen yhteiset kompetenssit (AMK), Arene 2022
|
1. Oppimaan oppiminen
Valmistuva opiskelija tunnistaa osaamisensa ja oppimistapojensa vahvuuksia ja kehityskohteita sekä hyödyntää oppimisessaan yhteisöllisyyden ja digitalisaation mahdollisuuksia. |
| Korkeakouluopiskelu ja urasuunnittelu |
| Tieto- ja viestintätekniikka |
| Viestintätaidot |
| Yrittäjyyden perusteet |
| Laskentatoimen perusteet |
| English at Work 1 |
| English at Work 2 |
|
2. Työelämässä toimiminen
Valmistuva opiskelija omaa monipuoliset työelämävalmiudet ja osaa toimia alansa työyhteisöissä |
| Korkeakouluopiskelu ja urasuunnittelu |
| Tieto- ja viestintätekniikka |
| Viestintätaidot |
| Yrittäjyyden perusteet |
| Taulukkolaskenta |
|
3. Eettisyys
Valmistuva opiskelija toimii ammattialan eettis-ten periaatteiden ja arvojen mukaisesti huomioiden tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden periaatteet. |
| Korkeakouluopiskelu ja urasuunnittelu |
| Tieto- ja viestintätekniikka |
| Viestintätaidot |
| Yrittäjyyden perusteet |
| Markkinoinnin perusteet |
| Verkot ja pilvipalvelut |
| Oikeustieteen perusteet |
| Kansantalouden perusteet |
| Digitalisaatio liiketoiminnassa |
|
4. Kestävä kehitys
Valmistuva opiskelija tuntee kestävän kehityksen periaatteet, edistää niiden toteutumista sekä toi-mii vastuullisesti ammattilaisena ja yhteiskunnan jäsenenä. |
| Yrittäjyyden perusteet |
| Laskentatoimen perusteet |
| Markkinoinnin perusteet |
| Verkot ja pilvipalvelut |
| Oikeustieteen perusteet |
| Kansantalouden perusteet |
| Digitalisaatio liiketoiminnassa |
| Laitteistot ja käyttöjärjestelmät |
|
5. Kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Valmistuva opiskelija osaa toimia monikulttuurisissa ja kansainvälisissä toimintaympäristöissä ja verkostoissa. |
| Korkeakouluopiskelu ja urasuunnittelu |
| Verkot ja pilvipalvelut |
| Digitalisaatio liiketoiminnassa |
| Laitteistot ja käyttöjärjestelmät |
| English at Work 1 |
| English at Work 2 |
|
6. Ennakoiva kehittäminen
Valmistuva opiskelija osaa kehittää oman alan tulevaisuutta ennakoivia ratkaisuja soveltaen olemassa olevaa tietoa sekä tutkimus- ja kehittä-mismenetelmiä. |
| Yrittäjyyden perusteet |
| Verkot ja pilvipalvelut |
| Oikeustieteen perusteet |
| Kansantalouden perusteet |
| Laitteistot ja käyttöjärjestelmät |
| Yrityksen taloushallinto |
| Taulukkolaskenta |
|
7. Yrittäjyysosaaminen
• osaa toimia työelämässä yrittäjämäisesti |
| Korkeakouluopiskelu ja urasuunnittelu |
| Yrittäjyyden perusteet |
| Laskentatoimen perusteet |
| Markkinoinnin perusteet |
| Yrityksen taloushallinto |
| Luokittelemattomat |
| Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
|---|---|---|
| POLKUMDIGI25-1001 |
PERUSOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
37 |
| POLKUMDIGI25-1002 |
SEAMKIN YHTEISET PERUSOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
13 |
| POLKUMDIGI25-1003 |
Opiskelutaidot
(Valitaan kaikki ) |
10 |
| XX00DM02 | Korkeakouluopiskelu ja urasuunnittelu | 2 |
| XX00DM03 | Tieto- ja viestintätekniikka | 4 |
| XX00DM04 | Viestintätaidot | 4 |
| POLKUMDIGI25-1004 |
Yrittäjyys ja innovaatiotoiminta
(Valitaan kaikki ) |
3 |
| XX00DM05 | Yrittäjyyden perusteet | 3 |
| POLKUMDIGI25-1005 |
TUTKINTO-OHJELMAN PERUSOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
24 |
| LT00DS03 | Laskentatoimen perusteet | 5 |
| LT00DS04 | Markkinoinnin perusteet | 4 |
| LT00DB44 | Verkot ja pilvipalvelut | 3 |
| LT00DC14 | Oikeustieteen perusteet | 4 |
| LTYP105 | Kansantalouden perusteet | 4 |
| LT00DB42 | Digitalisaatio liiketoiminnassa | 2 |
| LT00DR65 | Laitteistot ja käyttöjärjestelmät | 2 |
| POLKUMDIGI25-1006 |
AMMATTIOPINNOT
(Valitaan opintopisteitä: 34 ) |
34 |
| POLKUMDIGI25-1007 |
TUTKINTO-OHJELMAN YHTEISET AMMATTIOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
7 |
| LT00DK37 | Yrityksen taloushallinto | 4 |
| LT00CL10 | Taulukkolaskenta | 3 |
| POLKUMDIGI25-1008 |
TUTKINTO-OHJELMAN YHTEISET KIELIOPINNOT
(Valitaan kaikki ) |
6 |
| LTYKEN101 | English at Work 1 | 3 |
| LT00DC26 | English at Work 2 | 3 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.